کتابی جدید درباره رهبر خلق کورد‌: اوجالان، رهروی مبارزه

اتشارارت دارالمحروسای مصر با عنوان ‌«عبدالله اوجالان... مبارزه‌ای که در برابر دشواری‌ها و آفرینش روشنفکری، از دیوارها عبور کرد.» کتابی جدید درباره مبارزه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر کرد.

کتاب درباره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

این گروه از افراد مشهور بسیاری تشکیل شده است که از جمله آنان می‌توان به روزنامه‌نگار الهامی الملکی‌‌، سرپرست کل و نویسنده، گروه نویسندگان. روزنامه نگاران و محققان عضو ابتکار عمل عربی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و احمد بها الدین شعبان، ریاست حزب سوسیالیست مصر اشاره کرد.

گروه کتاب نیز از پروفسور خلیل ال‌قادی روزنامه‌نگار، نویسنده و محقق لبنانی و متخصص در امور استراتژیک. محقق بازنشسته وزارت آموزش مصر و پروفسور تاریخ اسلام تشکیل شده است.

در ابتدای این کتاب یاد شهدای ‌«هیچکس نمی‌تواند خورشید ما را خاموش گرداند» گرامی داشته شده است. یاد شهید عزیز عرب که با مبارزه و شهادت خود خواهری-برادری  خلق کورد-عرب را از خود نشان داد، همچنین یاد ۱۲ شهید قهرمان جنگ روح الشفیق نیز گرامی داشته شده است.

این کتاب از ۶ بخش تشکیل می‌شود و در عین حال موجودیت‌های فکری بسیاری در آن جای می‌گیرند که بشریت می‌تواند از آن بهره‌مند گردد. بخصوص این کتاب به هر شیوه‌ای حیات و مبارزه فکری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بازگو می‌کند. در عین حال از بنا نهادن ملت دمکراتیک از اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان برآمده است نیز بحث می‌نماید.

چرا این کتاب‌‌؟

بدون شک در زمان آماده‌کردن این کتاب، نویسنده آن در برخی مراحل تغییر می‌کند. اما در اساس خود این کتاب از پایه‌های توطئه بین‌المللی که بدست دولت‌های هژمون بسیاری انجام شد، پرده بر می‌دارد. در عین‌حال این کتاب از مبارزه و مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در جزیره امرالی بحث به میان می‌آورد.

در این کتاب گفته می‌شود که آن توطئه یک نقشه همه‌جانبه بود، که بسیاری از نیروها در آن جای گرفتند. در همان زمان سازمان استخباراتی سیا و موساد به شیوه‌ای رذیلانه خواستند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را اسیر کنند، درواقع استخابارات ترکیه، کنیا، انگلیس و یونان به شیوه‌ای آشکارا و بی‌رحمانه در آن توطئه جای گرفتند و رهبر خلق‌ کورد را به اسارت گرفتند. در این کتاب گفته شده که هدف این توطئه این بود که خلق کورد و خلق خاورمیانه را در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اسیر کنند.

این کتاب ۶ بخش را به خوانندگان خود معرفی می‌کند. بیوگرافی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مبارزه او به همراه رفقایش نیز از اولین بخش‌های آن می‌باشد.

در بخش دوم نظری در ارتباط با نقض قوانین و معیارهای بین‌المللی از سوی ترکیه مطرح شده است.

در بخش سوم نیز پروژه فکری و فلسفی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یعنی ملت دمکراتیک به مثابه رهیافت تمام مشکلات منطقه و جهان جای داده شده است. مفهوم زن آزاد، جامعه دمکراتیک و بسیاری از دیگر جنبه ها در این بخش نمود یافته است.

در بخش چهارم، ماهیت توطئه بین‌المللی، تحقیق در مورد آن و ارائه ابزار، کشورها، زمینه‌ها و موقعیت‌هایی که در آن رخ داده است، که تا امروز ادامه دارد، انجام شده است.

در بخش پنجم، اعلام می‌شود ملت دمکرتیک مشکالات میان کورد و عرب را به رهیافت خواهد رساند.

در بخش پایانی به مصاحبه با ریاست مشرک ک‌ج‌ک و یک از بنیانگذاران پ‌ک‌ک جمیل بایک اختصاص داده شده است.در این مصاحبه از راه مبارزه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فکر و فلسفه او سخن به میان می‌آورد.

در این کتاب گزارش‌های سالانه دفتر حقوقی سده در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در ارتباط با وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز ضمیمه شده است.