‌«ما علیه انزوای امرالی فراخوان مبارزه مشترک و قوی را می‌دهیم»

در کنش ‌«به آزادی رای بدهید» که در مقابل زندان کِرکچولار انجام شد، علیه انزوای امرالی فراخوان مبارزه مشترک و قوی داده شد.

کنش ‌«به آزادی رای بدهید» که از سوی خانواده زندانیان در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شده بود، ادامه دارد. خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان کرکچولار گردهم آمدند، بیانیه مطبوعاتی داده و کنش تحصن را انجام دادند. مادران صلح، اعضا و مدیران جنبش زنان آزاد‌ ‌(ت‌ژآ)، کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌د‌ک)، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی)، جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌هایی که بستگان مفقودین در آکدنیز آدانا ‌(AYKAY-DER) در این بیانیه مشارکت کردند.

در این بیانیه پلاکارتی با عنوان ‌«برای عدالت، انزوای تحمیلی را از میان برمی‌داریم،‌ برای صلح اجتماعی به آزادی رای بدهید» برافراشته شده و بی‌وقفه شعار ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده می‌شد. مشارکت کنندگان لباس‌هایی که عبارت ‌«انزوای تحمیلی جنایت علیه بشریت است» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند و در نزدیکی زندان از سوی پلیس‌، با مانع روبرو شدند. اجازه داده نشد که خانواده زندانیان به زندان نزدیک شوند و آنان در محاصره پلیس بیانیه دادند.

فراخوان برای نیروهای دمکراسی

ریاست‌مشترک دم پارتی شهر آدانا، هِلین کایا در محاصره پلیس سخنرانی کرد و بیان داشت که بحران‌ها در خاورمیانه تعمق یافتند، احتمال جنگ و درگیری هر چه می‌رود افزایش می‌يابد و بیان کرد که در چنین برهه‌ای برای به راه‌حل رسیدن مسئله کورد از راه‌های دمکراتیک، آنان علیه جنگ و اشغالگری می‌ایستند. کایا، به پایان رسیدن سیاست‌های فشار علیه مطالبات آزادی و برابری خلق کورد را خواستار شد. کایا همچنین نیروهای دمکراسی را فراخواند که برای به پایان رسیدن انزوای امرالی، زندانی‌ کردن‌های خودسرانه، سیاست‌های گروگان‌گیری در مورد دادگاه کوبانی و گَزی و عملی شدن احکام دادگاه حقوق‌بشر اروپا و دادگاه قانون اساسی، مبارزه‌ای مشترک و قوی انجام دهند.

پس از این بیانیه، این کنش با انجام تحصن انجام به پایان رسید.