مادر دنیز پویراز: یک دنیز از دست رفت، اما هزاران دنیز خواهند آمد

فهیمه پویراز مادر دنیز پویراز که روز گذشته در جریان حمله یکی از افراطیون ترک به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر ازمیر جان خود را از دست داد، اعلام کرد. یک دنیز از دست رفت، اما هزاران دنیز خواهند آمد.

فرد مهاجم با عنوان اونور گنجر در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها، یکی از اعضای این حزب را به قتل رسانده است. فرد مهاجم نیز بعد از این حمله دستگیر شد. با انتشار خبر این حمله، اعضا و طرفداران ه.د.پ در مقابل دفتر این حزب گردهم آمدند. نیروهای پلیس دفتر حزب را محاصره کردند. هزاران نفر در مقابل دفتر این حزب گردهم آمده و شعار «شهید نامرن»، «ه.د.پ خلق است، خلق در اینجا است» را سر دادند.

مادر دنیز پویراز، فهیمه پویراز نیز که در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها حضور داشت خواست تا جنازه دخترش را ببیند. اما نیروهای پلیس اجازه ندادند. فهیمه پویراز در واکنش به این اقدام پلیس، اظهار داشت: اجازه ندادند که جنازه دخترم را ببینم. هم او را به قتل رساندند و هم اجازه دیدن جنازه وی را نمی‌دهند. من یک مادر هستم، هیچ کس نمی‌تواند من را به سکوت وادارد. خلق کورد همیشه در صحنه مبارزه آماده است. یک دنیز از دست رفت، اما هزاران دنیز دیگر خواهند آمد.