مادران برای ۱۱ روستایی که در بازداشت، به قتل رسیده بودند گرد هم آمدند

مادران شنبه برای گرامیداشت ۱۱ روستایی که ۳۱ سال پیش توسط دولت ترکیه در حالی که در بازداشت بودند، به قتل رسیده بودند گرد هم آمدند.

مادران شنبه

مادران/فعالان شنبه برای هزار و بیستمین بار در میدان گالاتاسرای تجمع کردند تا از سرنوشت بستگان خود که در حین بازداشت، مفقود شده و یا به قتل رسیده‌اند جویا شوند و عاملین آن جنایت‌ها را محکوم کنند.

بسیاری از مدافعان حقوق بشر در کنش مادران شنبه شرکت کردند. مادران گل میخک و تصاویری از بستگان خود را در دست گرفتند. در مراسم این هفته، عدالت برای ۱۱ روستایی که در سال ۱۹۹۳ در ناحیه پاسور آمد در حین بازداشت ناپدید شدند، خواسته شد.

نورای چَویرمن یکی از مادران شنبه یادآوری کرد که بین ۸ تا ۲۵ اکتبر ۱۹۹۳، یازده روستایی در بخش پاسور و برخی از روستاهای متعلق به موش بازداشت شده و سپس برای همیشه ناپدید شدند.

نورای چَویرمن گفت: «هر چند سال که بگذرد، مهم نیست؛ ما هرگز این جنایات را فراموش نمی‌کنیم. ما از عدالتخواهی برای مهمت صالح آکدنیز، جلی عزیز آیدوغدو، بهجت توتوش، مهمت شریف آوار، حسن آوار، بحری شیمشک، مهمت شاه آتالا، توران دمیر، عبدو یاموک، نصرالدین یرلیکایا، اومیت تاش و همه گمشده‌هایمان دست برنخواهیم داشت.»