مادران برای آزادی رهبر خلق کورد در مقابل پارلمان تجمع کردند

مادران در تحصن عدالت برای آزادی رهبرخلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل پارلمان تجمع کردند. به راهپیمایی بزرگ آزادی اشاره کردند.

بستگان و مادران صلح برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ‌حل‌ مسئله‌ی کورد دست به تحصن برای عدالت زدند، در مقابل ساختمان بیانیه قرائت کردند.

ابتدا سخنگوی مجلس زنان حزب برابری و‌ دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) خالیده تورک‌اوغلو سخنرانی کرد و به این اشاره کرد که خواسته‌ها و مطالباتشان را طی یک پرونده به وزیر داده‌اند، امیدوار هستیم به ما گوش دهند، به این اشاره کرد که ۵۴ روز است که اعتصاب غذا ادامه دارد و گفت: «با به اتمام رسیدن سیستم امرالی، حقوق و قانون و عدالت به وجود خواهد آمد.»

‌تورک‌اوغلو به مطالبه‌ی مادران اشاره کرد و گفت: «لازم است دست از سیاست جنگ برداشت، برای برقراری صلح لازم است انزوای آقای اوجالان رفع گردد و خواسته‌ی زندانیان در اعتصاب غذا پذیرفته شود.»

مادر صلح حمدیه کریجی‌ گفت: «اگر انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رفع گردد، زندگی دمکراتیک ایجاد خواهد شد، به همین سبب خواستار گسترش مبارزه هستیم، حدود ۱۰۰ زندان برای آزادی آقای اوجالان و رفع انزوا ‌و حل مسئله‌ی کورد، اعتصاب غذا انجام شده است. این اعتصاب غذا به ۶۵ روز رسیده است. لازم است برای رفع انزوا اقدامات قانونی انجام شود.»

در ادامه به این اشاره کرد برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان در ترکیه و کوردستان دست به تحصن برای عدالت زده‌اند، خواسته‌ی ما و زندانیان آزادی و عدالت است، باید زندانیان بیمار آزاد گردند، از وزارت دادگستری و مسئولین می‌خواهیم برای آزادی زندانیان بیمار اقدام نمایند.

در پایان گفت: «برای رفع انزوای آقای اوجالان و آزادی وی، زنان و افکار عمومی و جامعه‌ی بین‌المللی را فرامی‌خوانیم. لازم است وزارت دادگستری به وظیفه‌ی خود عمل نماید.»