مادران صلح: تا رفع انزوا، به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد

مادران صلح در تحصن برای عدالت برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شرکت کردند و اعلام کردند: «تا انزوای رهبر و فرزندانمان رفع نگردد، به فعالیت‌ها خود ادامه خواهیم داد.»

۳۴ ماه است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست نیست، تحصن برای عدالت در شهرهای آمد و وان و استانبول و اَدَنه و مرسین و اخیرا نیز در شهر ازمیر در چارچوب کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ دمکراتیک برای مسئله‌ی کورد» ادامه دارد.

اَدَنه

در فعالیت شهر اَدَنه، جهانگیر حاجی اعلام کرد، انزوای امرالی بر ترکیه و خاورمیانه تأثیر گذار است و کلید راه‌حل‌ در امرالی است.

ازمیر

در فعالیت شهر ازمیر، زینل بازکورت، عضو انجمن دمکراتیک علویان (داد)، گفت: «خلق ما تحت زحمت و فشار و ستم قرار دارد. به عنوان یک وظیفه‌ی دینی، می‌خواهیم در کنار کسانی باشیم که تحت زحمت و فشار و ستم قرار دارند. ما از خواسته‌ی مشروع مادران حمایت می‌کنیم.»

همچنین به شرکت کنندگان در اعتصاب غذا اشاره کرد و گفت: «حمایت از فرزندان حق مشروع مادران است. لازم است مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک و فوری حل گردد. این راه‌حل لازم است از طریق رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد و زندانیان اتفاق بیافتد.»

وان

در فعالیت شهر وان، سایگیت نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و ‌دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در این فعالیت به این اشاره کرد که صدها سال است که سیاست فشار و آسمیلاسیون علیه خلق کورد وجود دارد، برای از بین بردن ما می‌خواهند فرهنگ و زبان و ارزش‌های ما را محو نمایند. سال‌هاست علیه ستم به مقاومت می‌پردازیم، امروزه نیز به مقاومت ادامه می‌دهیم‌.

آمد

در فعالیت شهر آمد، مادران به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کردند و گفتند: «ما خواستار آزادی هستیم، تا انزوای رهبر و فرزندانمان رفع نگردد، به فعالیت‌ها خود ادامه خواهیم داد.»

مرسین

در فعالیت شهر مرسین، حسن احیم‌، به این اشاره کرد که چند ماه است که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هیچ اطلاعی در دست نیست و ما خواستار آزادی هستیم، در ادامه درخواست کرد که فورا انزوا رفع گردد.