مدحت سنجار: انکار کورد، نابودی آنها را در پی دارد

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست گروه حزبی خود اعلام کرد: حکومت‌هایی که در مسئله کورد امحا و انکار را به عنوان تنها راه می‌بینند، جامعه را نیز از میان برده و دولت خود را نیز بدست خود نابود می‌کنند.

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست گروه پارلمانی خود سخنرانی کرده و موضوعات مهم روز را مورد تحلیل قرار داد.

در این نشست سنجار اعلام کرد سرکوبی که از سوی حاکمیت در ترکیه بر جامعه تحمیل می‌شود، دولت ترکیه را به سازمانی مافیایی و مجرم تبدیل کرده است.

خلاصه‌ای از سخنرانی مدحت سنجار در نشست پارلمانی حزب دمکراتیک خلق‌ها:

رویداهایی که امروز روی می‌دهند مسئله جدیدی برای ما نیستند، پیش از این نیز این رویدادهای پلید روی داده‌اند و دلایل آن را نیز به خوبی می‌دانیم. زمانی که یک حاکمیت مسئله کورد را انکار می‌کند، با رویکرد مسلحانه با آن روبرو می‌شود و در نهایت این روند جامعه را دچار فساد می‌کند. ما از سال‌های دهه ۹۰ میلادی با این مسئله روبرو هستیم، ده‌ها هزار نفر با عنوان قاتلان نامشخص کشته شده‌اند، هزاران روستا در آتش سوخته‌اند، میلیونها کورد را از محل زندگی و خانه‌های خود آواره کرده و  عامل آن نیز ذهنیت حاکمیتی غیر اخلاقی بوده است. تمام رویکردهای ممنوع، ارتباطات مافیایی در تمام کشور گسترش پیدا کردند.

این مهمترین و اصلی‌ترین موضوع است. حاکمیتهایی که با مسئله کورد با امحا و انکار روبرو شده و جنگ به عنوان تنها راه دست‌یابی به راه حل مسئله نشان می‌دهند، جامعه و دولت را دچار فساد می‌کنند. این مهمترین مسئله است. ما نیازی نمی‌بینیم که در رابطه با این اقدامات زیاد توضیح بدهیم. همچنین می‌دانیم که این مسئله تنها بخش کوچکی از واقعیتها است. نباید این مسئله را از نطر دور داشت. باید بدانیم که چرا به چنین وضعیتی رسیده‌ایم؟ علت اصلی اینکه ما امروز به این نقطه رسیده‌ایم، ذهنیت انکار و امحای کورد است. در آن زمان است که شما مجبور هستید دقیقا در همان مسیر گام بردارید که خود مسیر زهر آلود است. رئیس آ.ک.پ به خوبی از ابعاد این مسئله اطلاع دارد.