خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

مدحت سنجار: هدف تغییر حاکمیت است

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که ترکیه به این کشور را به آتش مبدل کرده است ترکیه را ویران کرده است. به همین دلیل هدف تغییر حاکمیت است.

حزب بازتاسیس سوسیالیسم SYKP چهارمین کنگره عادی خود را روز گذشته برگزار کرد. مدحت سنجار، ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز در این کنگره در خصوص مسائل روز سخنرانی کرد. مدحت سنجار در این سخنرانی اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که در کنگره یک حزب تاریخی، حزب بازتاسیس انقلاب و سوسیالیسم شرکت می‌کنم. ترکیه به آتش تبدیل شده است. حاکمیت بر اساس تاراج، خود و دروغ ایجاد شده است و این کشور را ویران نموده است. بسیار اشکار است که در آتش‌سوزی‌های اخیر هم همین حاکمیت دست داشته است.

تاراج، خون و دروغ

مبنای این حاکمیت بر اساس تاراج، خون و دروغ شکل گرفته است. سیستمی است که این حاکمیت را به پیش می‌برد. تا زمانیکه این سیستم تغییر پیدا نکند، حاکمیت هر چقدر تغییر هم پیدا کند، همان است. می‌خواهم دو مصیبتی را که در تاریخ معاصر روی داده‌اند به شما یادآوری کنم. نخست رویداد سوسورلوک و دوم، تبهکاری دولت؛ همه ما ملاحظه کردیم که چگونه به بهانه مسئله کورد و با سیاستهای جنگی منابع کشور را چگونه به تاراج برده‌اند و چه امپراتوری از جرم را تاسیس کردند. زمین لرزه ۱۹۹۹ را به یاد دارید؛ استانبول و مرمره ویران شدند. فقرا زیر آوار ماندند. همراه با زمین لرزه ۱۹۹۹، مصیبت تاراج، رانت و دروغ و چپاول هم شکل گرفت. به همین دلیل هدف ما تغییر این سیستم است.

آتش‌سوزی‌های اخیر

آتش‌سوزی‌های اخیر هم به زمین لرزه ۱۹۹۹ شباهت دارند. بعد از آتش سوزی، از گسترش آنها هیچگونه ممانعتی به عمل نیاوردند. هر روز ما مشاهده می‌کنیم که به هیچ شیوه‌ای به صورت جدی در جریان آتش‌سوزی‌ها مداخله‌ای صورت نمی‌گیرد. من خودم به موغلای، میلاس و بودروم رفته‌ام. با روسای شهرداری‌ها دیدار کرده‌ام، از مناطقی که آتش‌سوزی در آنها روی داده است دیدار کرده‌ام، این مناطق با فاجعه‌ای عظیم روبرو شده‌اند. اما فاجعه عظیم نحوه حکمرانی ظالمانه و بی‌وجدانی است که از سوی حکومت ایجاد شده است. می‌خواهند که با سیاستهای نفرت‌پراکنانه و نژادپرستانه خود، کارگران، فقرا، روستائیان را به جان هم انداخته و خصوصا دو خلق کورد و ترک را در مواجه یکدیگر قرار دهند.

اتحاد برابر خلق‌ها

تلاش می‌کنند تا به وسیله هزاران تبهکار خود در تمام خیابانها و کوچه‌ها رعب و وحشت بکارند، علیرغم همه فشارها و تهدیدها، مخالفت با سیاستهای نژادپرستانه، از مسیر دست‌یابی به آزادی و اتحاد و برابر خلق‌ها می‌گذرد و در این باره وظیفه ما این است که راه را برای جمهوی دمکراتیک ترکیه آماده کنیم، با ائتلاف‌های گسترده دمکراسی خواهان، مبارزه مشتکر خلق‌ها، مبارزه و مخالفت با جنگ، میرانی، تاراج و استثمار می‌توانیم گسترده‌ترین ائتلاف را تحقق بخشیم. یعنی مهم این است که ما اراده مبارزه را نشان بدهیم.

به دلیل همکاری SYKP با سیاستهای حزب دمکراتیک خلق‌ها، از شما تشکر می‌کنم. ما بسیار خوشحالیم که همراه هم هستیم. ما نیروی بزرگی را به همدیگر می‌بخشیم. من معتقدم که این کنگره می‌تواند مسائل و مشکلات اساسی ترکیه، در مبارزه مجدد برای ایجاد دمکراسی، همکاری بزرگی را انجام دهد. ما با عزم راسخ مسیرمان را ادامه می‌دهیم.