مدحت سنجار: ما این پرونده را خنثی کرده و مبارزات خود را افزایش می‌دهیم

مدحت سنجار رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها امروز قبل از برگزاری جلسه‌ی دادگاه پرونده‌ی کوبانی در مقابل دادگاه بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام نمود، این پرونده را خنثی کرده و مبارزات دمکراسی‌خواهانه‌ی خود را افزایش می‌دهیم.

جلسه دادگاهی موسوم به پرونده کوبانی که حکومت آ.ک.پ علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها گشوده است، از امروز در آنکارا آغاز شد.

در این پرونده علیه ۱۰۸ نفر شکایت تنظیم شده است که ۲۸ تن از آنها اکنون در زندان هستند. روئسای مشترک کل ه.د.پ، نمایندگان مجلس، رهبران، دوستان و بستگان و خانواده‌ی زندانیان، وکلا، سازمان‌های حقوق بشری، نمایندگان احزاب سیاسی و هیئت‌هایی از خارج ترکیه ناظر این پرونده هستند.

قبل از آغاز جلسه دادگاه روئسای مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها مدحت سنجار و پروین بولدان در مقابل دادگاه بیانیه‌ای منتشر کردند.

پلیس برای ممانعت از قرائت این بیانیه توسط روئسای مشترک ه.د.پ پشت سر هم هشدار می‌داد و تهدید می‌کرد و اجازه نمی‌دادند رسانه‌ها به پخش بیانیه بپردازند.

علیرغم همه فشارها و هشدارها سنجار اعلام کرد، پرونده‌ی کوبانی امروز آغاز می‌شود. قبل از آغاز جلسه‌ی دادگاه ما می‌خواستیم در اینجا بیانیه‌ای منتشر کنیم، اما همانطور که خود شما می‌بینید، در مقابل ما دیوارها و موانعی قرار داده‌اند. اینها نشان دهنده‌ی آن است که آنها از حقیقت می‌ترسند. آنها فکر می‌کنند در این پرونده می‌توانند ما را محکوم و نابود نمایند، اما به آنها نشان می‌دهیم که آنها در اشتباه هستند.

این یک پرونده‌ی سیاسی است، می‌خواهند تلاش‌ها برای صلح در ترکیه و رویای آزادی و امید و دمکراسی را از بین ببرند. اما ما برای آزادی، دمکراسی و حقیقت به مقاومت و مقابله می‌پردازیم.

این پرونده در حقیقت یک انتقام سیاسی است. حکومت نمی‌تواند شکست داعش در سال ۲۰۱۴ را بپذیرد و این شکایت و پرونده نشانه‌ی خشم آنهاست. ما با هم این پرونده را خنثی خواهیم داد و مبارزات دمکراسی‌خواهانه را افزایش می‌دهیم. ما حساب و کتاب‌های حکومت را بر هم زده و این کشور را از سلطه‌ی حکومتی‌ها آزاد می‌نماییم. ما در اینجا دروغ‌ها، عقاید و اندیشه‌های ترسناک آنها را محاکمه می‌کنیم. از این سالن‌ها شجاعت و شهامت را در سرتاسر ترکیه پخش می‌کنیم. ما اکنون می‌رویم و در این جلسه‌ی دادگاه شرکت می‌کنیم.