مدحت سنجار: ما می‌خواهیم تمام مشکلات ترکیه را حل کنیم

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که مسیر دمکراسی از مذاکره و دیالوگ گذشته و در این باره افزود: بدون حزب دمکراتیک خلق‌ها امکان ندارد که دمکراسی، صلح و برابری و آزادی در این کشور شکل بگیرد.

روز گذشته کنفرانس مدیریت مناطق خود مدیریتی حزب دمکراتیک خلق‌ها در سالن کنفرانس سازمان‌های اجتماعی و خانه دانشجویان تئومن اوزترک آغاز بکار کرد. ۴۰۰ نمایندگی از شهرهای مختلف در این کنفرانس مشارکت کرده بودند اسنگُل دمیر و چنگیز چیچک سخنگویان مشترک کنگره دمکراتیک خلق‌ها HDK،  بردان اوزترک ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک، صالحه آیدنیز و کسکین بایندر روسای حزب مناطق دمکراتیک، جانان یوجا و جاوید ایغور روسای مشترک حزب بازتاسیس سوسیالیسم SYKP،  اوزلم گوموشتاش و شاهین توموکلو روسای مشترک حزب سوسیالیست فرودست، عایشه اردم و ابراهیم آکین سخنگویان مشترک حزب سبز و بسیاری از شخصیتهای سیاسی دیگر در این مراسم حضور داشتند.

مزراکلی: ما نیروی راه حل هستیم

در این کنفرانس پیام ارسالی سلجوق مزراکلی شهردار پیشین آمد از زندان قیصریه قرائت شد. میزراکلی در پیام ارسالی خود اظهار داشته بود: همراه با تمام مسائل و مشکلات، لازم است که ما بیش از پیش تلاش کنیم و به همه و به ویژه خلقمان نشان بدهیم که ما نیروی دست یابی به راه حل هستیم. بدون آنکه وارد مباحثات خطرناک شویم، لازم است که امیدوارانه به پیش برویم. رهبران منطقه‌ای، نهادهای دمکراتیک بسیار ارزشمند هستند. لازم است که ما بیش از پیش بر اساس خودمدیریتی‌های منطقه‌ای بحث و گفتگو داشته باشیم. در نخستین تجربه ما از مدیریت منطقه‌ای تلاش شد تا ان را بر اساس جامعه دمکراتیک ایجاد کنیم. به جای درک همراه با خلق اما نه برای خلق، ما اصل همراه با خلق و برای خلق را قبول کردیم.

مدحت سنجار: حزب دمکراتیک خلق‌ها آدرس آزادی است

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در این کنفرانس اعلام کرد که در ترکیه حزب دمکراتیک خلق‌ها آدرس صلح، دمکراسی، آزادی و برابری است. مبارزه این حزب در بالاترین سطح قرار داشته و در ادامه افزود: بدون تردید این حزب نقطه پایانی بر مبارزات ما نیست و بعد از ما هم این مبارزه همچنان رشد خواهد کرد. ما حافظان سنتی پر شکوه هستیم برای انجام دادن مسئولیتهایمان، هر مسئولیتی که بر ما محول شود را انجام می‌دهیم.

رژیم قیمها و گماشتگان

سنجار در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که دمکراسی در جایی که به اراده خلق بی‌احترامی می‌شود خاتمه پیدا می‌کند. در اینجا رژیم قیمها و گماشتگان به عنوان وحشیانه‌ترین اقدام، دست به غصب اراده خلق زده است، و از این طریق به عنوان کودتایی علیه دمکراسی عمل کرده است که مهمترین اقدام در فروپاشی ترکیه به شمار می‌رود. این تفکر متمرکز و مونیستی ترکیه را وارد بحرانی‌ترین مقطع خود نموده است. اگر ما نتوانیم این تفکر را متوقف کنیم، ما نمی‌توانیم وضعیت موجود را تغییر دهیم. اما ما اراده مصممی داریم که وضعیت را تغییر دهیم. بدون دمکراسی منطقه‌ای، ایجاد دمکراسی در سطح ترکیه هیچ معنایی ندارد. زیرا دمکراسی منطقه‌ای به معنای نمایندگی اراده خلق است. دمکراسی منطقه‌ا‌ی حوزه‌ای است که مشارکت خلق را در بالاترین سطح کنترل کرده و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

ما با پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر حضورمان را ادامه می‌دهیم

سنجار در خاتمه سخنان خود اظهار داشت ما با پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر حضورمان را ادامه می‌دهیم. علیرغم تمام مشکلات حزب دمکراتیک خلق‌ها گسترش پیدا می‌کند. گسترش حزب دمکراتیک خلق‌ها به معنای گسترش امیدهای خلقمان است و اطمینان به ایجاد آینده‌ای دمکراتیک است. حزب دمکراتیک خلق‌ها یخ‌ها را آب می‌کند و روشنایی‌بخش تاریکی‌ها خواهد بود. این حزب امید خلق‌هاست. زمانیکه ما بتوانیم مسیرهای مذاکره را گسترش بدهیم، ما در آینده‌ای نزدیک می‌بینیم که اراده دمکراتیک خلق‌ها تحقق پیدا می‌کند و نیروی راه حل و کلید آن را در دستمان قرار می‌دهد. ما می‌خواهیم که مسائل و مشکلات ترکیه را حل کنیم. بدون حزب دمکراتیک خلق‌ها امکان ندارد که دمکراسی، صلح، برابری و آزادی در این سرزمین تبلور پیدا کند. ما با هم حرکت خواهیم کرد. این مسیر گسترش پیدا کرده و درها گشوده خواهند شد.