مدحت سنجار: راه اصرار بر دمکراسی گسترش مبارزه مشترک است

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که باید در مبارزات آزادیخواهانه صفحه جدیدی گشوده شود و در این باره اظهار داشت: تنها راه تاکید و اصرار بر دمکراسی، مبارزه مشترک است.

روز گذشته در آنکار نیروهای کارگری و دمکراسی‌خواه نشست رسانه‌ایی را تحت عنوان صیانت از حق سیاسی حزب دمکراتیک خلق‌ها برگزار کرد. مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست سخنرانی کرده و اظهار داشت که همراهی نیروها به انها نیرو می‌بخشد. تصمیم‌گیری و عزم راسخ ما در این کشور نیرو و روحیه‌ای بزرگ به ما می‌دهد.

هدف سیاست دمکراتیک است

مدحت سنجار در این سخنرانی همچنین اظهار داشت که هدف از سیاستهای فشار و سرکوبگرانه تنها سرکوب حزب آنها نبوده و در این باره اظهار داشت: هر چند هدف آنها در ظاهر حزب دمکراتیک خلق‌ها  باشد، اما هدف اصلی آنها خاتمه دادن به سیاستهای دمکراتیک است. به همین دلیل من عنوان این نشست خبری را که با عنوان صیانت از حزب دمکراتیک خلق‌ها است، به مثابه مبارزه برای صلح، اصرار بر دمکراسی و خواست دفاع از آزادی تفسیر می‌کنم. تنها راه آن نیز گسترش مبارزه مشترک است. تا زمانیکه ما مبارزه مشترک را ادامه ندهیم، نمی‌توانیم علیه این ذهنیت مبارزه‌ای قدرتمندانه را عملی کنیم.

سنجار در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که این نشست به معنای اراده برای مبارزه مشترک بوده و اعتقاد دارم که این اراده و این خواست مشترک قدم به قدم گسترش پیدا می‌کند. در مقابل سیستم یغما و تاراج، خشونت و جنگ طلبی، قدرتمندترین نیروی مشترک را می‌آفریند. باید امروز بدون هیچ تردیدی صفحه‌ای مشترک در تاریخ مبارزاتی ما رقم بخورد. ما مبارزه خود را بر اساس حقوق و قوانین با تاکید بیشتر به پیش می‌بریم.

تصمیم دادگاه قانون اساسی در خصوص گرگری اوغلو

سنجار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری فاروق گرگری اوغلو اظهار داشت: علیرغم آنکه از ۴ روز پیش دادگاه قانون اساسی حکم فاروق گرگری اوغلو را نقض کرده است، اما حاکمیت نسبت به اجرای حکم جدید وی گامی برنداشته است. دادگاه قانون اساسی اعلام نموده است که دستگیری وی خلاف قانون بوده اما ۴ روز است که وی همچنان در بازداشت است. روز گذشته نیز عده‌ی زیادی از فعالان سیاسی و اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در مقابل زندان سنجان گردهم آمدند. اما نیروهای امنیتی با خشونت با اجتماع کنندگان برخورد کردند. طبق اخبار منتشر شده، صالح گرگری اوغلو فرزند این نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از جمله افرادی بوده است که روز گذشته توسط نیروهای پلیس بازداشت شده است. ما این سیاستها را محکوم می‌کنیم. خواهان آزادی گرگری اوغلو و تمام زندانیان سیاسی دیگر هستیم.