مفاد اعلامیه حزب دمکراتیک خلق‌ها آماده شده است

مفاد اعلامیه‌ای که حزب دمکراتیک خلق‌ها در ۲۷ سپتامبر آن را خطاب به افکار عمومی باکور کوردستان و ترکیه مطرح می‌کند، تنظیم شده است. مقامات این حزب بر این باورند که با این اعلامیه و اقدامات آنها در راستای این اعلامیه مسیر دمکراسی را هموار می‌کنند.

جامعه باکور کوردستان، ترکیه و طرفداران حزب دمکراتیک خلق‌ها منتظر هستند تا این حزب در ۲۷ سپتامبر اعلامیه جدید خود را منتشر کند. گفته می‌شود که این اعلامیه به نمادی تبدیل می‌شود که با آن حزب دمکراتیک خلق‌ها دست‌یابی به اداره ترکیه را ممکن می‌سازد. گفته می‌شود اعلامیه مبتنی بر استراتژی "پیروزی در کوردستان و تحمیل شکست در ترکیه" که در انتخابات محلی ٢٠١٩ مبنا قرار داده شده بود می‌باشد.

با توجه به شمار رای دهندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخاباتی احتمالی، حزب دمکراتیک خلق‌ها در این بیانیه شرایط خود را مشخص کرده و موضع شفافی را در مقابل تمام گروه‌های سیاسی در ترکیه اتخاذ می‌کند و مسیر پیروزی نیروهای اجتماعی را ترسیم می‌کند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها مبارزات و تلاش‌های خود را که در سال جدید تحرک بیشتری بخشیده است، در فاصله روزهای ۱۰-۱۲ سپتامبر در نشست‌های خود در مجلس زنان، مجلس نمایندگان خود در پارلمان و کمیسیون هیات مدیره مرکزی این مسئله را مورد بحث و بررسی قرار داد. مسئله کورد، مسئله زنان، اکولوژی، جوانان، اقتصاد و عدالت و دمکراسی از مهمترین دغدغه‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها به شمار می‌رود. این اعلامیه که با دقت فراوان از سوی این حزب تهیه و تنظیم شده است، در واقع نقشه راه دوران جدید حزب دمکراتیک خلق‌ها را در بر می‌گیرد که متشکل از ۱۰ ماده است.

در تهیه و تنظیم این طرح، با  روسای پیشین این حزب، فیگن یوکسکداغ و صلاح‌الدین دمیرتاش، سلجوق میزراکلی شهردار پیشین آمد، گُلتن کشاناک، سباحت تونجل دیدار و نگرش‌های سیاسی آنان در این باره اخذ شده است. پیش از طرح این بیانیه، نمایندگان پارلمان از حزب دمکراتیک خلق‌ها و همچنین کمیسیون مدیریت منطقه‌ای این حزب با هم نشستی را برگزار می‌کنند. پروین بولدان و مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها هماهنگی نشست‌ها را برعهده می‌گیرند.

تلاشهایی که حزب دمکراتیک خلق‌ها از ابتدای سال جدید در این عرصه انجام داده است، به نحوی منسجم در این اعلامیه قرار گرفته است.