مِردین پیروزی خود را با شعار «زنده باد رهبر آپو» جشن گرفت

علاوه بر شهرداری کلانشهر مردین، دم پارتی همچنین در شهرداری‌های آرتوکلو و کربوران که تحت کنترل حزب عدالت و توسعه بود، پیروز شد. مردم مردین با شعار «زنده باد رهبر آپو» پیروزی خود را جشن گرفتند.

نتایج انتخابات محلی در باکور کوردستان

با توجه به نتایج انتخابات محلی؛ حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) یک پیروزی بزرگ به دست آورد. دم پارتی که با درصد بالای ۵۶ درصد شهرداری کلانشهر را به دست آورد، همچنین شهرداری‌های کربوران و آرتوکلو را که در دست قیوم است و شهرداری‌های شمرخ، قوسر، دریک و نسِبین را یک بار دیگر به دست آورد.

با توجه به نتایج رای گیری، اعضا و طرفداران دم پارتی در تمام مناطق به خیابان‌ها ریختند. هزاران نفر در مناطق کربوران، قوسر، دِریک، نسِبین و شمرخ و همچنین در آرتوکلو در مقابل ساختمان دم پارتی شهر تجمع کردند و با رقص و پایکوبی با مشعل جشن برگزار کردند. در این جشن، کاروانی با خودرو ساخته شد و با شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها »، «ژن ژیان آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» پیروزی را جشن گرفتند. جشن‌ها در آرتوکلو به گوشه و کنار شهر کشیده شد و شهروندان نشانه‌های پیروزی را نشان دادند و پرچم‌های دم پارتی را در خیابان‌ها پخش کردند.

شهرداران مشترک مِردین، احمد ترک و دَوریم دمیر، و شهرداران مشترک آرتوکلو، مهمت علی آماک و مُنوَر اولکر، در ساختمان دم پارتی در این شهر انتخابات را دنبال کردند. پس از اعلام نتایج نهایی رای گیری، دمیر و ترک هزاران نفر را که در مقابل ساختمان شهر تجمع کرده بودند، فرا خواندند و سخنرانی کردند.

دمیر : قیوم شکست خوردند

دمیر ابتدا با قدردانی از مردم گفت: « خلق کورد با همه حملات و بازی‌ها و فریب‌ها، قوی‌ترین پاسخ را به قیوم دادند. با همه بازی‌های کثیف، قیوم باز هم شکست خورد، قیوم را با هم بیرون کردیم».

ترک: کسانی که کوردها را نمی‌شناسند، نمی‌توانند در قدرت باشند

سپس احمد ترک سخنرانی کرد و از مردم تشکر نمود و گفت: «امروز خلق کورد، مردم مردین به کسانی که اراده ما را زیر پا گذاشتند، پاسخ بزرگی دادند. من به همه شما تبریک می‌گویم. خلق کورد با این اشتیاق به هدف خود خواهند رسید. آینده خلق کورد روشن است. ما با مبارزه و مقاومت خود آینده خلق کورد را روشن خواهیم کرد. آنها یک بار دیگر می‌خواستند بازی‌های کثیفی را برخلاف میل مردم انجام دهند. اما مردم ما بهترین پاسخ را به آنها دادند. می‌دانیم که این پاسخ، پاسخی برای تمام دنیا بود. کسانی که می‌خواهند کوردها را نابود کنند، کسانی که اراده کوردها را به رسمیت نمی‌شناسند، نمی‌توانند به قدرت برسند».

 

 پس از پایان سخنرانی، جمعیت به شادی خود ادامه دادند.