مجازات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باز هم به بهانه تخلف انضباطی!

آشکار شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی رژیم دادگستری رژیم ترک متحمل ٢ مجازات تازه انضباطی شده است.

به نقل از خبرگزاری مزوپوتامیا، وکلای کانون حقوقی سده برای "ملاقات فوری" در امرالی با عبدالله اوجالان و زندانیان عمر خیری کونار، هامیلی یلدرم و ویسی آکتاش روز ٢٢ نوامبر به دادگاه کیفری بورسا مراجعه کرده بودند.

وکلا اعلام کردند که ٨ ماه است به آنها اجازه داده نمی‌شود از اوجالان و ٣ موکل دیگرشان اطلاعی کسب کنند، به گفته آنان بی‌اطلاعی از وضعیت زندگی و سلامتی موکلانشان، همچنین وضعیت زندان امرالی و وضعیت حقوقی و تدابیر اتخاذ شده احتمالی در زمان پاندمی بر دامنه نگرانی‌های آنان افزوده است.

وکلا از دادگاه درخواست کرده بودند که به وضعیت "بی‌اطلاعی" پایان داده شود و با درخواست وکلا برای انجام ملاقات موافقت شود.

با رد درخواست وکلا آشكار شد که دو مجازات تازه انضباطی بر عبدالله اوجالان تحمیل شده است. دادگاه کیفری بورسا با درخواست وکلا مخالفت کرده و بهانه را هم نتایج تحقیق انضباطی در مورد اوجالان در ١٢ اکتبر اعلام کرده که به مدت ۶ ماه از ملاقات محروم شده است.

دادگاه ترک همچنین ضمن رد درخواست ملاقات خانوادگی، بهانه ممنوعیت ملاقات را چنین عنوان کرد که ریاست هیئت انضباطی دادگاه کیفری امرالی روز ١٨ آگوست طی حکمی برای ٣ ماه "محرومیت از ملاقات" را بر زندانیان امرالی تحمیل کرده است.

آنچه جلب توجه می‌کند این است که دادستانی رژیم ترک هیچ توضیحی در مورد بهانه‌های ممنوعیت ۶ ماهه ملاقات با وکلا و ممنوعیت ٣ ماهه ملاقات با خانواده ارائه نکرده است.