ارائه درخواست‌نامه به ریاست جمهوری برای ملاقات با رهبر خلق عبدالله اوجالان

عمر اوجالان نماینده دم پارتی برای دیدار با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به ریاست جمهوری درخواست‌نامه فرستاد.

عمر اوجالان نماینده شهر رحا از حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) از رئیس جمهور خواست تا با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که بیش از ۲۵ سال است انزوا علیه او تحمیل می‌شود و در زندان امرالی زندانی می‌باشد، دیدار کند. عمر اوجالان نماینده دم پارتی در پارلمان، از طریق فکس و پست به دبیرخانه ریاست جمهوری درخواست‌نامه فرستاد و اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجازه ملاقات با وکیل و خانواده خود را ندارد.

در این درخواست، به حکم کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شده است و یادآوری شده است که با وجود این تصمیم، هیچ اقدامی برای ارجاع پرونده به کمیسیون تحقیقات و حقوق بشر پارلمان صورت نگرفته است. در این درخواست آمده است که در گزارش کمیسیون ادعا شده است که تحمیل انزوا در امرالی وجود ندارد و موارد زیر گفته شده است: «در ۲۳ فوریه نوشته شده است که به دلیل مجازات انضباطی، زندانیان امرالی اجازه ملاقات با وکلا و بستگان خود را ندارند ولی هیچ گونه منعی برای نامه و فکس وجود ندارد. گفته شده که در سال ۲۰۲۳ هیچ گونه مجازات انضباطی مربوط به جلسه با وکیل وجود نخواهد داشت، اما درباره چرایی عدم برگزاری ملاقات با خانواده و وکلا اظهارنظری نشده است.»

در این درخواست به احترام به زندگی خانوادگی در ماده ۸ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر توجه شده و درخواست ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در امرالی ارائه شده است.