م‌ل‌ک‌پ/کوردستان یاد و خاطره فرمانده ه‌پ‌گ اورهان بینگول را گرامی داشت

م‌ل‌ک‌پ/کوردستان یاد و خاطره فرماندهان ه‌پ‌گ-یژا استار که در حملات ترور ارتش ترکیه اشغالگر در هفته‌های اخیر به شهادت رسیدند را گرامی داشت و تسلیت گفت.

م‌ل‌ک‌پ/کوردستان با انتشار پیامی کتبی یاد همه رفقای شهیدشان را در شخص اورهان بینگول (علی دینچر) عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ که در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به شهادت رسید، گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

«در پی حملات ترور اخیر که بارها توسط استعمارگران و جنگ استعماری جاری انجام شد، مبارزان و فرمانده بسیار ارزشمند ه‌پ‌گ-یژا استار ما جاویدان شدند.

انقلاب کوردستان با مبارزات بزرگ این پسران و دختران زیبا و دلاور راه را هموار کرد. اگر امروز دنیا صدای کوردها را می‌شنود، این؛ حاصل تلاش، مبارزه، رهبری و فداکاری و پایبندی رفقا اورهان جیهات بینگول، تکین گویی، بروار درسیم، نوژیان آمد، آلان ملازگر، روسیدا مردین، سارا تولهلدان، سما جویا چَولیک، تیژدا ژیان…  به آرمان‌های انقلابی است.

این فرصت نصیب ما شد تا در مقاطعی با زندگی و مبارزات فرمانده ارزشمندمان رفیق اورهان که زندگی خود را وقف انقلاب کرده بود آشنا شویم. همانطور که بیان می‌شود ما او را به عنوان رفیقی بی‌آلایش، مصمم، مبارز و قدرت راه‌حل و اراده‌مند شناختیم. ما شاهد پایبندی او به ارزش‌های انقلابی، شور و شوق او و اصرار او برای رشد و توسعه مبارزات انقلابی بودیم.

ما در شخص رفیق اورهان بابت همه شهدایمان، به ه‌پ‌گ-یژا استار، پ‌ک‌ک-پاژک، همه رفقایش و مردم ارزشمندمان تسلیت می‌گوییم.

دولت استعمارگر و فاشیست ترکیه به حملات بزدلانه خود ادامه می‌دهد. او گفت: «در تابستان امسال به پ‌ک‌ک خاتمه می‌دهیم، قفل را می‌بندیم.» اینک پاییز است. همانطور که دیروز تبهکاران داعش که مورد حمایت‌شان بود در کوبانی شکست خوردند و گفت:  «کوبانی سقوط کرده و سقوط خواهد کرد» . امروز گریلاها در روزهایی که می‌گفت «قفل بسته است و بسته می‌شود» به مقاومت و ضربه زدن به دشمن ادامه می‌دهد. ما قطعا کوردستان آزاد را محقق خواهیم ساخت.

حضور در جبهه‌های جنگ با جاودانه‌هایمان به ما قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد. آنها با فرماندهی خود، عزم خود برای مبارزه با دشمن، شجاعت و روحیه تهاجمی خود، رفاقت و ویژگی‌ها و قابلیت‌هایشان به عنوان افراد صاحب آرمان، ما را راهنمایی خواهند کرد.

بار دیگر یاد و خاطره شهدای خود را گرامی می‌داریم. شما ای جاودانه‌های ما؛ شما در زندگی ما، در مبارزه ما و در کوردستان همچنان زنده خواهید بود!»