م‌ل‌ک‌پ: ما در برابر اشغال مقاومت، از سرزمین کوردستان دفاع خواهیم کرد

حزب کمونیست مارکسیست لنینیست کوردستان (م‌ل‌ک‌پ کوردستان) اعلام کرد که از خاک کوردستان در برابر اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان دفاع خواهد کرد.

بیانیه علیه اشغالگری

م‌ل‌ک‌پ کوردستان در بیانیه‌ای کتبی گفت: «دولت بورژوازی استعماری فاشیست ترکیه با حمایت حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) و دولت عراق در حال گسترش حملات اشغالگرانه خود به سرزمین‌های باشور کوردستان است. کوه‌های ما بمباران می‌شوند، روستاهای ما تخلیه و مردم ما به زور آواره می‌شوند. یک حمله نسل‌کشی با گازهای شیمیایی و بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی انجام می‌شود.

م‌ل‌ک‌پ کوردستان با اشاره به اینکه «رویای صد ساله عثمانی» اساس حملات اشغالگری دولت استعمارگر ترکیه است، گفت: «این کشور به سمت الحاق سرزمین‌های باشور کوردستان تا موصل و کرکوک پیش می‌رود. کشورهای ناتو که اخیراً گرد هم آمدند و علناً اعلام کردند که قصد دارند جهان را به آستانه جنگ جهانی سوم بکشانند، از سیاست نسل‌کشی و اشغالگری دولت ترکیه حمایت می‌کنند.»

م‌ل‌ک‌پ کوردستان اعلام کرد که دولت ترکیه تبهکاران باقیمانده داعش را به باشور کوردستان منتقل کرد و واکنش نشان داد که پ‌دک و خانواده بارزانی «در خط همکاری و خیانت خود عمیق‌تر شده‌اند.»

در این بیانیه آمده است: «خط پ‌دک که دست خود را به دولت ترکیه داد، به وضعیتی درافتاده که نمی‌تواند بازوی خود را نجات دهد. آنها به آرزوی تبدیل شدن به قیم‌های استعماری آمدند. گفته شد که اگر دولت ترکیه کنترل کامل بر باشور کوردستان را به دست آورد، چه رسد به حفظ حاکمیت بورژوایی خود، آنها حتی به اندازه قیم منصوب شده برای شهرداری جولمرگ نیز اختیار نخواهند داشت.»

م‌ل‌ک‌پ کوردستان در دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای روژاوا با تاکید بر مقاومت گریلاها در برابر اشغالگری، انقلاب ۱۹ جولای روژاوا را تبریک گفته و اعلام کرد: «گریلاهای آزادی‌خواه ما از عملیات‌های مردمی قوی باکور کوردستان، روژاوا، ترکیه و کلانشهرهای اروپایی علیه اشغالگری و استعمارگری، نیرو خواهند گرفت و مقاومت‌شان را بیشتر گسترش خواهند داد.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما از همه مردم خود در ترکیه، عراق و سوریه به‌ویژه زحمتکشان ملت‌های حاکم ترک و عرب می‌خواهیم مبارزه با این حملات نسل‌کشی، اشغالگرانه و استعماری را افزایش دهند. تا کوردستان استعماری آزاد نباشد، هیچ مردمی آزاد نخواهند بود.

ما از همه احزاب و سازمان‌های مترقی، انقلابی، تشکل‌های توده‌ای دموکراتیک و روشنفکران شریف در چهار بخش کوردستان و منطقه می‌خواهیم که در برابر این جنگ و اشغالگری بایستند.»