عملیات ماک علیه افسران پلیسی که در گَوَر مشغول ایست بازرسی بودند

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) گزارش داد که آنها «افسران پلیس اشغالگر را که در شهرستان گَوَر از توابع استان جولمرگ مشغول ایست‌بازرسی بودند را با بمب‌های دست‌ساز» مورد هدف قرار دادند.

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) در بیانیه کتبی خود اعلام کردند که «حوالی ساعت ۰۰:۲۰ روز ۱۴ اوت با استفاده از بمب‌های دست‌ساز علیه افسران پلیس اشغالگر که کنترل شناسنامه را در محله قشلا شهرستان گَوَر انجام می‌دادند» عملیاتی انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که مبارزان ما عملاً با بمب‌های دست‌ساز به نقطه‌ای که اشغالگران در آنجا بودند ضربه می‌زدند، انفجارهایی در منطقه رخ داد. افسران پلیس فاشیست که پس از انفجار شوکه شده بودند به طور پراکنده و بی‌هدف تیراندازی کردند. در حالی که نیروهای کمکی و آمبولانس‌های زیادی به محل حادثه اعزام شدند، تعداد کشته‌ها و مجروحان مشخص نشد. پس از این عملیات، مبارزان ما به سلامت از منطقه عقب‌نشینی کردند.»

ماک گفت: «کارزار تاریخی گریلایی ۱۵ اوت را به ویژه به رهبر آپو و رفقای مقاومت‌گر در زندان‌ها، مبارزان آزادیخواه در چهار بخش کوردستان و به همه مردم تبریک می‌گوییم. یاد و خاطره هزاران شهید قهرمانی را که این روز رستاخیز را به ما هدیه کردند در شخصیت رفقا عگید، اردال و بَدران از فرماندهان پیشرو این کارزار را گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که مبارزه آنها را تا پیروزی پیش ببریم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «مبارزان قهرمان کوردستان و مردم میهن‌دوست ما؛ لحظه، لحظه گرفتن انتقام و تشدید جنگ است. ما میراث یک جنبش گریلایی پر از مقاومت و فداکاری تاریخی را داریم. اکنون زمان انجام وظایف انقلابی و میهن‌دوستی و نابودی فاشیسم و ​​اشغالگری است. هزاران عگید و زیلان برای ما پرچم مبارزه گذاشتند که باید به پیروزی برسانیم. ما از همه مبارزان کوردستان می‌خواهیم که با روحیه ۱۵ اوت مقاومت کنند و با بسیج عملیاتی به دشمن ضربه بزنند و مبارزه را تشدید کنند.»