عملیات سابوتاژی ماک علیه ترانسفورماتور در آمد

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) گزارش دادند که آنها علیه یک ترانسفورماتور را که برق شعبه عملیات ویژه در منطقه سور آمد را تامین می‌کرد، عملیات سابوتاژی انجام دادند.

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) در بیانیه‌ای مکتوب گفت: «در ۲۷ ژوئن، حوالی ساعت ۲۳:۰۰، مبارزان ما طی عملیاتی با تاکتیک سابوتاژ علیه ترانسفورماتور وابسته به DEDAŞ که برق اداره شعبه عملیات ویژه را در ریجلیک منطقه سور شهر آمد را تامین می‌کند، انجام دادند. در حالیکه در نتیجه این عملیات ترانسفورماتور منفجر و منهدم شد، محوطه پلیس برای مدتی بدون برق ماند و اشغالگران به ترس و وحشت افتادند. مبارزان ما پس از این عملیات به سلامت از منطقه عقب‌نشینی کردند.»

در این بیانیه با توجه به آتش‌سوزی در کوردستان توسط DEDAŞ، تشدید حملات و فشارهای اشغالگرانه دولت ترکیه و انزوای امرالی، آمده است: «ما نوه‌های هزاران نفری هستیم که در دره زیلان و کوه‌های درسیم مقاومت کردند و قتل‌عام شدند. ما انتقام هزاران کودک و انسان به قتل رسیده در حلبچه و آموده هستیم. کوردستان آزاد را مدیون هزاران شهیدی هستیم که از آگری تا مهاباد مقاومت کردند و برای آزادی کوردستان جنگیدند. بر این اساس همه جوانان میهن‌دوست کوردستان باید از دشمن‌شان آگاه باشند و با تمام وجود برای نابودی استعمار در کوردستان بسیج شوند و در بسیج عملیات و تشکیلات شرکت کنند.»