عملیات‌های مبارزان ه‌ب‌د‌ه در سه شهر

مبارزان اَکین جَرَن دوغرو آک جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) اعلام کردند که عملیات‌هایی را برای حمایت از روند اعتراضات مردم علیه انزوا از زندان تا خیابان در دیلوک، آدانا و ازمیر انجام داده‌اند.

مبارزان اَکین جَرَن دوغرو آک ه‌ب‌د‌ه در بیانیه‌ای کتبی در رابطه با هدف عملیات‌های خود در این سه شهر اظهارات زیر را به کار بردند: «زندانیان انقلابی در تمامی زندان‌ها، به ویژه رهبر خلق کورد اوجالان که به مدت سه سال در سیستم نابودگر و انزوای امرالی تحت انزوای مطلق نگه داشته می‌شود، تحت حمله‌ای شدید قرار دارند. زندانیان انقلابی برای جلب توجه به انزوای امرالی و اعتراض به تشدید فشارها و حملات در زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند. مردم در باکور با برگزاری "راهپیمایی بزرگ آزادی" خواهان پایان فوری سیستم انزوا و نابودگری امرالی و آزادی رهبر خلق کورد اوجالان هستند. همبستگی با زندانیان انقلابی در همه جا سازماندهی می‌شود. مبارزان ما مجموعه‌ای از عملیات‌ها را در چارچوب کمپین برای حمایت از چنین روند اعتراضات مردمی قوی انجام دادند.»

جزئیات عملیات‌ها به شرح زیر است:

«مبارزان ما برای اولین بار در شب ۲۹ ژانویه در آدانا وارد عمل شدند. در منطقه شاکر پاشا، با مولوتف و بمب حمله‌ای را علیه خودروهای آب‌پاشی و خودروهای زرهی پلیس سازماندهی کردیم. خودروی زرهی بر اثر انفجار بمب‌ها مورد اصابت قرار گرفت.

در ۱ فوریه، مبارزان ما در عنتاب وارد عمل شدند. حوالی ساعت ۱۶ عملیات سابوتاژ (مین‌گذاری) در ساختمان ثبت اسناد و املاک انجام دادیم. در نتیجه این عملیات، بخش بایگانی اتاق زیر شیروانی کاملاً به خاکستر تبدیل شد.

در ساعات بامداد اول فوریه در ازمیر نیز عملیاتی انجام دادیم. یک محل کار متعلق به یکی از حامیان دولت فاشیست در کَمَرآلتی در نتیجه عملیات سابوتاژی که ما سازماندهی کردیم، به طور کامل ویران شد.