مقاومت امرالی انزوا را بلا اثر کرده است

محی‌الدین کایا برادر ویسی کایا گفت: تلاش می‌کنند تا از رهبر خلق کورد انتقام بگیرند و در ادامه افزود: مقاومت امرالی انزوا را بلا اثر کرده است.

انزوای تشدید شده بر رهبر خلق کورد در امرالی ادامه دارد و مراجعات مکرر به دادستانی برای فراهم کردن دیدار خانواده و وکلا بدون پاسخ می‌مانند. در این باره آکسیونهای بسیاری از فعالان در کشورهای مختلف ادامه دارد. محی الدین کایا - برادر ویسی کایا که در ۹ فوریه ۲۰۰۶ در آدانا در مقابله با انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد خود را به آتش کشیده بود و در ۲۸ همان جان خود را از دست داده بود، در گفتگویی با خبرگزاری مزوپوتامیا گفت: لازم است که در مقابله با انزو همه صدای خود را طنین‌انداز کنند. کایا در این باره افزود: تحمیل انزوا ۲۳ سال است که در امرالی با پیروزی دست نیافته است و بر عکس، مقاومت در زندان، انزوا را بلا اثر کرده است.

کایا در رابطه با انزوا گفت: پیش از این انزوا به صورت فیزیکی بود و اکنون حالتی کشنده به خود گرفته است. با گسترش فاشیسم، انزوای همه جانبه گسترش پیدا می‌کند. ما نسبت به این وضعیت گمان داریم. این وضعیت هیچ بهره‌ای را به دنبال نخواهد داشت. اما از طرف دیگر با گسترش انزوا، مبارزه هم گسترش پیدا می‌کند. انزوا مبارزه مقاومت را هم گسترش می‌دهد. در این وضعیت نمادهای مقاومت ایجاد می‌شوند. برای نمونه خلیل گونش ۲۹ سال دست به مقاومت زد. در نتیجه انزوا سلامتی خود را از دست داده و به شهادت رسید. خلیل گونش بار دیگر نیروی مقاومت را به کورد نشان داد. انزوا هیچگاه به پیروزی نمی‌رسد. انزوا مرگ، آشفتگی و مشکلات بزرگ را به دنبال دارد. حکومت ترکیه گویا اصلا این مسئله را درک نمی‌کند و انزوا را ادامه می‌دهد. ما این مسئله را قبول نمی‌کنیم.

مقاومت غرور و افتخار را بدنبال داشته است

کایا در ادامه افزود: به عنوان خانواده اطلاع داریم که انزوا به چه معنایی است. مقاومتی ست که غرور و افتخار را به دنبال داشته است. در خانواده ما زمانیکه از حصر و انزوا سخن به میان می‌آید، به مقاومت فکر می‌کنیم. ما این مسئله را در خانواده‌امان مشاهده کرده‌ایم. به عنوان یک خانواده عرب ما به این مسئله افتخار می‌کنیم. در این باره ما هیچگاه کوردها را تنها نگذشته‌ایم. مدت ۱۵ سال است که در مقابله با انزوا مقاومت می‌کنیم. لازم است که کورد در مقابله با انزوا و حصر تحمیل شده مبارزه کند. باید صریحا بگویم که در خانواده ما بعد از آنکه دو نفر در اعتراض به انزوا خود را به آتش کشیدند و به شهادت رسیدند، ما بیش از هر زمان دیگری مقاومت کرده‌ایم.

اوجالان استوار است

کایا در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری مزوپوتامیا گفت: تلاش می‌کنند تا از اوجاالان انتقام بگیرند و در این باره افزود: فاشیسم ۲۳ سال است که تلاش می‌کند تا انتقام بگیرد و در این رابطه است که انزوا گسترش داده است. فاشیسم اعلام می‌کند که ۲۳ سال است که اوجالان را در حصر قرار داده‌ام. هم اکنون فاشیسم با تمرکز بر شخص اوجالان، انزوایی مطلق را برای انتقام‌گری علیه او تحمیل کرده است. همه باید در این رابطه به مخالفت با انزوا بپردازند. لازم است که انزوا را بدون اثر اکنند و در مقابل آن مبارزه را گسترش دهند. در مقابل انزوا باید مبارزه‌ای انسانی شکل بگیرد. در هیچ جای دنیا، هیچ کس را نمی‌توان پیدا کرد که ۲۴ سال در یک اتاق دچار انزوا شده باشد. اگر زندان تصمیم گرفته است که بر حصر و انزوا اصرار کند ما نیز به عنوان جامعه می‌توانیم تمامی میدان‌ها را به عرصه مقاومت مبدل کنیم."