مقاومت امینه شَن‌یاشار در مقابل ساختمان ریاست مجلس ادامه دارد

امینه شن‌یاشار که تحصن برای عدالت را به مقابل ساختمان ریاست مجلس ترکیه منتقل کرده است، اعلام کرد که این کنش علیه ظلم ادامه خواهد داشت.

مقاومت امینه شن‌یاشار

۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه پرسوس رِحا، بستگان و اطرافیان نماینده سابق پارلمان از حزب آک‌پ، ابراهیم خلیل یلدز به خانواده شن‌یاشار حمله کردند. براثر این حمله، امینه شن‌یاشار، همسر و دو پسر خود را از دست داد، همچنین یک پسر دیگر او دستگیر شد. به همین علت امنیه شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار که نماینده پارلمان از حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) در منطقه رحا، تحصن برای عدالت را آغاز کردند. خانواده شن‌یاشار که بصورت موقت کنش خود را متوقف کرده بودند، اکنون این کنش را در مقابل ساختمان ریاست مجلس منتقل کرده و از آنجا آن را ادامه می‌دهند. قبل انجام این کنش، خانواده شن‌یاشار یک نشست مطبوعاتی در پارلمان برگزار کردند. امینه شن‌یاشار در این نشست مطبوعاتی سخنرانی کرد و یادآور شد که اکنون ۶ سال است او به کنش تحصن برای عدالت را ادامه می‌دهد او همچنین، رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان را فراخواند و گفت‌: ‌«اگر لازم باشد، حتی در پارلمان می‌خوابم. شما چرا  ظلم می‌کنید‌؟ مگر خودتان دارای فرزند نیستد‌‌؟ شما خانه ما را ویران کردید، شما از آن چه می‌خواستید‌؟» امینه شن‌یاشار بیان کرد که بدلیل مشکلات جسمی، تحت جراحی قرار خواهد گرفت و گفت‌: ‌«قبل از جراحی می‌خواهم فرزند خود را ببینم. فرزند من را آزاد کنید. معلوم نیست که عمل جراحی من چگونه به پایان برسد، ممکن است بمیرم. من می‌خواهم او آزاد شود. ۶ سال است که در مقابل ساختمان‌های دادگستری، تحصن می‌کنم.‌»

فرید شن‌یاشار توجه‌ها را به بی‌عدالتی در ترکیه معطوف داشت و گفت‌ که باید علیه این بی‌عدالتی‌ها یک ایستار سازماندهی شده وجود داشته باشد.

پس از بیانیه، خانواده شن‌یاشار در مقابل ساختمان ریاست پارلمان پلاکارتی با عنوان ‌«عدالت برای خانواده شن‌یاشار، عدالت برای همگان» را برافراشته و کنش تصحن خود را آغاز کردند. دایه امینه شن‌یاشار توجه‌ها را به نسل‌کشی‌های صورت گرفته معطوف داشت و درخواست‌های خود را بیان کرد.