مقاومت امینه شن‌یاشار در مقابل پارلمان در ۳مین روز خود است

امینه شن‌یاشار علیرغم مانع‌تراشی‌ها، به کنش خود در مقابل پارلمان ادامه داد.

مقاومت امینه شن‌یاشار

امینه شن‌یاشار که همسر و ۲ پسرش در روز ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه پرسوس رحا از سوی اطرافیان و مزدوران نماینده سابق آک‌پ در پارلمان، ابراهیم خلیل یلدز به قتل رسیدند و یک پسر او نیز دستگیر شد، به کنش خود در مقابل پارلمان ادامه داد.

فرید شن‌یاشار به همراه مادرش بروی پله‌‌های در ورودی به پارلمان تحصن کردند و پلاکارتی با عنوان ‌«عدالت» را برافراشتند، آنان بیان کردند‌: «مادری با یک دستمال سفید در دستش عدالت را می‌خواهد. وزارت دادگستری در عملی کردن عدالت، رویکرد بسیار ضعیفی از خود نشان می‌دهد. ما برای این پرونده عدالت می‌خواهیم، به همین خاطر به جلوی پارلمان آمدیم. کار پارلمان تنها تصویب قوانین نیست. کار پارلمان تحقیق و تجدید نظر هم می‌باشد. اگر پارلمان واقعا در اینباره رفتار درستی داشته باشد، پس کمیسیون حقوق بشر پارلمان جلسه‌ای تشکیل داده و این قتل‌عام را مورد تحقیق قرار دهد.‌»

رئیس کل پارلمان، طالب اوزون به دیدار این خانواده رفت و به زبان کوردی با آنان صبحت کرد و از آنان خواست که کنش خود را به پایان برسانند، اگر نه نمی‌توانند با رجب طیب اردوغان دیدار کنند،‌ اما این خانواده به این وعده و تهدید طالب اوزون اعتنایی نکرد و به کنش خود ادامه دادند. سپس برخی مسئولین دیگر پارلمان آمده و قصد داشتند با اعمال زور، خانواده شن‌ياشار کنش خود را به پایان برساند اما علیرغم تمام مانع‌تراشی‌ها آنان محل کنش خود یعنی پارلمان را ترک نکردند.