مرال دنیش‌ بشتاش: خواستار رای از تمامی استانبولی‌ها هستیم

مرال دنیش‌ بشتاش نامزد انتخاباتی دَم پارتی برای ریاست مشترک شهرداری کلان‌شهر استانبول گفت: «ما به فکر موفقیت خلق هستیم، برای رسیدن به پیروزی گام برداشته‌ایم‌.»

مرال دنیش‌ بشتاش نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک  شهرداری کلان‌شهر استانبول با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گویی انجام داد.

مرال به این اشاره کرد که به وی مسئولیتی واگذار شده است و این مسئولیت سنگینی است، اما به نمایندگی از خلق به این مسئولیت عمل خواهد کرد.

مرال اعلام کرد که استانبول شهری کوردی است، تعداد زیادی کورد در این شهر زندگی می‌کنند، همچنین شهر همزیستی خلق‌هاست، علویان و خلق‌های دریای سیاه در آن زندگی می‌کنند، استانبول شهری است که تمامی اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

اگر در استانبول موفق شویم، می‌توانیم‌ در کشور نیز بە موفقیت برسیم

مرال به پروپاگاندای «تقسیم آرا» اشاره کرد و اعلام کرد ما آرا را تقسیم نمی‌کنیم و آرای خود را کسب می‌کنیم، برعکس آن‌ها می‌خواهند آرای ما را تقسیم کنند، ما سومین حزب کشور هستیم و در انتخابات شرکت می‌کنیم و در ادامه گفت: «هدف ما ایجاد دمکراسی است تا همگان در برابری و همزیستی با هم زندگی کنند. ما برای کشوری تلاش می‌کنیم تا مسئله‌ی کورد در آن به صورت دمکراتیک حل گردد. ما برای پیروزی و‌ کسب موفقیت این‌جا هستیم.

ما خواستار آرای تمامی استانبولی‌ها هستیم. زیرا موفقیت به دست آمده در استانبول در سراسر کشور گسترش می‌یابد و زندگی برابر برای همه برقرار می‌شود. ما می‌خواهیم استانبول توسط استانبولی‌ها اداره گردد.