مردمی که خانه‌هایشان ویران شد: این ظلم بزرگی است که توسط دولت انجام شده است

ساکنان محله کارخانه آمد که خانه‌هایشان توسط قیم ها ویران شده است، با بیان اینکه نزدیک به هزار نفر در وسط زمستان بی‌خانمان شده‌اند، می‌گویند که مورد ظلم و ظلم شدید دولت قرار گرفته‌اند.

شهرداری کلانشهر آمد که توسط قیم ها اداره می‌شودتصمیم گرفت در سال ۲۰۲۱، ۲۵ خانه در منطقه کارخانه منطقه شهر جدید را مصادره و تخریب کند. شهروندان محله گرچه دست به مبارزه قانونی زدند، اما نتیجه‌ای نگرفتند. اهالی محله که نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند به دادگاه اداری منطقه دیلوک شکایت کرده و نسبت به این تصمیم اعتراض کردند. علیرغم آن تخریب در محله ای که روند رسیدگی به پرونده ادامه دارد آغاز شده است. محله ای که تخریب در آن انجام می‌شود، توسط پلیس و ماموران محاصره شد.

اهالی محله در گفتگو با خبرگزاری فرات( ANF) با اشاره به اینکه دادگاه دستور توقف تخریب را صادر کرده است، می‌گویند که این خانه‌ها به‌طور غیرقانونی توسط قیوم‌ها تخریب می‌شوند.

در وسط زمستان ما را بیرون کردند

مهمت امین یاپراک با بیان اینکه مخالف تصمیم تخریب است، گفت: «شهرداری در سال ۲۰۲۱ با ما تماس گرفت و گفت' بیایید حق خود را بگیرید' . کسی با من دیداری نکرده است. آنها برای یک خانه ۱۰۰ هزار لیره پول داده‌اند. من ۲۵ سال است در این خانه با خانواده ۵ نفره‌ام زندگی می‌کنیم. با اینکه دادگاه حکم به توقف تخریب داد اما به این تصمیم عمل نکردند. وسط زمستان ما را بیرون انداختند. روی سرمان خانه‌هایمان را خراب کردند. دولت ما کجاست؟ ما اگر دولت داریم چرا به ما رسیدگی نمی‌کند؟ قیم ها همه ما را بیرون انداختند. بگذار دولت بیاید حق ما را بدهد. ما کجا برویم؟ با اینکه سند مالکیت داریم از خانه‌هایمان بیرونمان کردند. خانه هایمان بر سر ما خراب شد، من قیم را به خدا واگذار می‌کنم. آیا خانه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار لیره وجود دارد؟ اگر چنین است، قیم برود و برای خودش بخرد.»

ما با فرزندانمان شوکه شدیم

مدینه کورت گفت که آنها توسط علی احسان سو، قیم شهرداری کلانشهر قربانی شدند و گفت: «ما هنوز در شوک هستیم. ما نفهمیدیم چه شد. آنچه در حق ما انجام می‌شود، حق نیست و مشروع نیست. در واقع با ما ظالمانه رفتار می‌شود. ۴-۵ خانواده در یک خانه زندگی می‌کردیم. حالا همه وسایل  ما زیر گل رفته است. آنها هیچ چیزی به ما ندادند. ما را دستگیر کرده و از خانه بیرون کردند. ما نمی‌دانیم چه کار کنیم. در واقع ما پول نداریم خانه بخریم، حتی پول اجاره خانه هم نداریم.»

عبدالرحیم کویون که ۳۵ سال است با خانواده خود در منطقه صنعتی زندگی می‌کند، گفت: «می‌توانید وضعیت من را ببینید. آنها هزاران پلیس را آوردند و اطراف محله ما را محاصره کردند. آنها به ما ظلم کردند، خانه‌های ما را ویران کردند. اسرائیل نیز این کار را با فلسطینی‌ها نکرد. ما را از خانه‌هایمان بیرون کردند. زمستان کجا برویم؟انتخابات شهرداری نزدیک است،آنها می‌دانند که درانتخابات شکست خواهند خورد،پس به این راه‌ها متوسل می‌شوند. ما حقوقمان را می‌خواهیم، ​​من دو فرزند معلول دارم، نمی‌دانم چه کنم.»

ما حقوق خود را می‌خواهیم

کامیله یاپراک با بیان اینکه علیرغم حکم تعلیق، خانه آنها تخریب شده است، گفت: «خداوند حق ما را از آنها بگیرد. چیزی به ما ندادند، ما را شکنجه کردند، خانه‌های ما را ویران کردند و کاری از دست ما برنمی‌آید. ما ۲۸سال است که اینجا زندگی می‌کنیم، حقیقت این است که حقمان را می‌خواهیم. ۲۸۰ هزار لیره به ما می‌دهند. به خاطر خدا امروز خانه ۲۸۰ هزار لیره پیدا می‌شود؟ وسط زمستان بی‌خانمان شدیم.»