مرحله‌ی دوم کارزار را آغاز خواهیم کرد

مجلس خلق کورد در بریتانیا به مرحله‌ی دوم کارزار جهانی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستاد و گفت: «در مرحله‌ی دوم کارزار انزوا برچیده می‌شود و رهبر آپو آزاد خواهد شد.»

در ساختمان جامعه‌ی کورد در لندن (ک‌ج‌ج) در رابطه با مرحله‌ی دوم کارزار جهانی آزادی برای رهبر خلق کورد و راه‌حل‌ برای مسئله‌ی کورد، مجلس خلق کورد مقیم بریتانیا کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد.

در این بیانیه‌ی مجلس خلق کورد مقیم بریتانیا، سعید سوروچ و ریاست مشترک انجمن حقوقدانان مزوپوتامیای لندن، تورکان بوداک، انزوای مطلق و عدم ارتباط با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند.

در بیانیه بر این تاکید شده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحت انزوای شدید جهانی قرار دارد و در شخصیت وی خلق کورد چند سال است که نسل‌کش می‌شود و در ادامه گفته شده است: «رهبر آپو رهبر خلق کورد است. در مبارزات آزادی خلق کورد، نقش اصلی را ایفا می‌کند. وی بزرگ‌ترین مبارز آزادی است. برخورد رژیم اردوغان با وی، برخورد رژیمی علیه خلق کورد را نشان می‌دهد. انزوای وی، منزوی کردن خلق کورد و خلق‌های ترکیه است.»

همچنین یادآور شده‌اند که آن‌ها با تمامی سازمان‌هایشان در این کارزار شرکت کرده‌اند.

در پایان اعلام شده است: «از ۱ مارس مرحله‌ی دوم این کارزار را آغاز می‌کنیم. از امروز با شعار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ از مناسبت‌های مهمی مانند ۸ مارس روز جهانی زنان، ۲۱ مارس روز نوروز، ۴ آوریل روز تولد رهبر آپو، ۱ می روز جهانی کارگر استقبال خواهد شد. در این چارچوب از تمامی خلق و دوستانمان می‌خواهیم مصرانه و فعالانه در کارزار آزادی جهانی شرکت نمایند. به امید برچیده شدن انزوا و آزادی رهبر آپو و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در بریتانیا مرحله‌ی دوم کارزار را آغاز خواهیم کرد.»

این بیانیه با شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.