م‌س‌د: همه باید صدای خود را علیه نازیسم نوین ترکیه بلند کنند

شورای سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) حملات دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرد و گفت: «از همه می‌خواهیم که صدای خود را علیه نازیسم نوین ترکیه بلند کنند.»

دولت اشغالگر ترکیه که در برابر گریلا‌ها در مناطق حفاظتی مدیا شکست خورده است، علیه مؤسسات خدماتی در روژاوا و زیرساخت‌های منطقه حمله می‌کند. شورای سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) در بیانیه‌ای درباره این حملات دولت اشغالگر ترکیه اعلام کرد که این حملات تهدید بزرگی برای امنیت و صلح منطقه است و نقض قوانین بین‌المللی است.

م‌س‌د مردم سوریه را به مقاومت فراخواند و گفت: «ما از همه می‌خواهیم که صدای خود را علیه نازیسم نوین ترکیه بلند کنند.»

م‌س‌د با محکوم کردن سکوت جامعه جهانی، آمریکا و روسیه در برابر این حملات گفت: «سکوت در برابر جنایات انجام شده، بی‌توجهی به ارزش‌های انسانی، حقوق بشر و قوانین اساسی عدالت است. دولت ترکیه به حملات تروریستی در منطقه ادامه می‌دهد. هدف این حملات برهم زدن امنیت منطقه، ایجاد هرج و مرج و احیای داعش است. آنها می‌خواهند مناطق شمال و شرق سوریه را اشغال کنند و ساختار جمعیتی را تغییر دهند.»

در بیانیه م‌س‌د آمده است: «ما از سوریه و کشورهای عربی می‌خواهیم برای پایان دادن به اشغالگری ترکیه در سوریه، امنیت اعراب و اثرات خطرناک آن تلاش کنند. ما همچنین از ایالات متحده و روسیه می‌خواهیم که اقدامات فوری برای حفاظت از حقوق و جان شهروندان، ایفای نقش فعال در شورای امنیت و پاسخگویی دولت ترکیه انجام دهند.

ما از مردم سوریه می‌خواهیم که با اتحاد در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه مقاومت کنند. ما از همه مردم می‌خواهیم که در برابر حملات مبارزه کنند. ما از همه می‌خواهیم که صدای خود را علیه نازیسم نوین ترکیه بلند کنند.»