مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز در پی آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه در ارومیه

در نتیجه‌ی آتش‌سوزی که در یک کلاس درس در یک مدرسه‌ی دخترانه در شهر ارومیه اتفاق افتاد ۱۸ دانش‌آموز مسموم شدند.

صبح امروز  در یکی از کلاس‌های مدرسه‌ی دخترانه‌ی شاهد در منطقه‌ی آبیاری اورمیه آتش‌سوزی رخ داد که منجر به  مسمومیت ١٨ دانش‌آموزشد. دانش‌آموزان مسموم به بیمارستان منتقل شدند. درحال حاضر وضعیت عمومی دانش‌آموزان مسموم شده خوب اعلام شده است.

به گفته‌ی مسئولین اثرات سوختگی در این دانش‌آموزان نبوده و دانش‌آموزان به دلیل استنشاق گازهای ناشی از آتش‌سوزی دچار مسمومیت شده بودند.

این دومین حادثه در هفته‌ی جاری است که برای دانش‌آموزان اورمیه اتفاق می‌افتد و روز گذشته نیز سرویس مدرسه در محله‌ی کشتارگاه اورمیه تصادف کرد که منجر به مصدومیت ۱۹ دانش‌آموز شد.

با آغاز فصل سرما، وضعیت سیستم گرمایشی مدارس و میزان استاندارد بودن کلاس‌ها به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده به دغدغه جدی والدین دانش‌آموزان و مسئولان حوزه تعلیم و تربیت تبدیل شده است. همچنین کاهش دما در بیشتر استان‌ها باعث شده که مدارس این مناطق زودتر بخاری‌های‌شان را روشن کنند. با این حال شرایط نامناسب مدارس معضلی است که بی‌توجهی به آن سلامت و ایمنی دانش‌آموزان را به خطر بیندازد.

این اتفاقات هر چند سال یکبار، به دلیل فرسودگی مصالح ساختمانی مدارس و عدم نوسازی آنها، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و نبود ایمنی در مدارس روی می‌دهد و تا بحال هیچ‌گونه سیاستی برای حل این وقایع ناگوار بخصوص در روژهلات کوردستان از سوی دولت ایران در پیش گرفته نشده است.