مسعود و مسرور بارزانی چگونه از ریاست کورد بر دانشگاه کرکوک جلوگیری کردند؟

یک مسئول کورد در شهر کرکوک پرده از رسوایی تازه‌ی مسعود بارزانی و پسرش مسرور بارزانی در قبال کرکوک برمی‌دارد. پدر و پسر بارزانی در تماس تلفنی به مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق هشدار داده‌اند که تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرند ریاست دانشگاه کرکوک به یک کورد برسد

به نقل از شارپرس، روند ملامحمود مسئول دفتر اتحادیه میهنی کوردستان در کرکوک گفت: ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ١۴٠٠) لازم بود رئیس دانشگاه کرکوک را انتخاب کنیم. دکتر کامران یکی از افرادی بود که پرونده‌ سوابق کاری وی نشان می‌داد که فردی شایسته برای ریاست دانشگاه است، زیرا به درازای فعالیت دانشگاه در این مرکز بوده و همیشه در کرکوک زندگی کرده است. حتی شورای وزیران هم با انتخاب وی موافقت کرد."

روند ملامحمود افزوده است:"خود مسعود بارزانی به مصطفی کاظمی تلفن زده بود، آشکارا می‌گویم که گفته بود:"نمی‌پذیرم دکتر کامران رئیس دانشگاه باشد."

این مسئول ی.ن.ک در ادامه می‌افزاید:"ما در اتحادیه میهنی گمان می‌کردیم که آنها [بارزانی] در مورد دکتر کامران چیزی برای گفتن دارند، ما در این مورد به رایزنی پرداخته و اینبار دکتر عمر اینجه را که از ابتدای فعالیت دانشگاه کرکوک در این دانشگاه بوده و حتی دوره‌ای نیز معاون ریاست دانشگاه بود را پیشنهاد کردیم. این بار مسرور بارزانی [پسر مسعود بارزانی] در تماس تلفنی به نخست‌وزیر عراق گفته بود که به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که یک کورد رئیس دانشگاه کرکوک باشد."

شواهد مستند نشان می‌دهند که سیاست‌های خانواده مسعود بارزانی به موازات سیاست‌های نئوعثمانی رژیم فاشیست ترکیه در قبال کرکوک زیان‌های تاریخی بزرگی را بر این منطقه از باشور کوردستان و ساکنان آن وارد کرده است.