امیر کریمی: به این اقدامات ایران پاسخ خواهیم داد

امیر کریمی: به این اقدامات ایران پاسخ خواهیم داد

کردستانیان مقیم شهر استکهلم, پایتخت سوئد, به منظور محکوم ساختن اعدام «حبیب‌الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی» دو کادر حزب پژاک و نیز اعدام دسته‌جمعی 16 زندانی سیاسی بلوچ, یک راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

در ساعت 14:30 با حضور شمار زیادی از کردستانیان مقیم شهر استکهلم, مقابل سفارت رژیم ایران در آن کشور تجمعی اعتراضی برگزار شد.

این تجمع با یک دقیقه سکوت به احترام جانباختگان راه آزادیخواهی کردستان و با خواندن سرود «ای‌رقیب» آغاز شد. کردستانیان اعدام اعضای حزب پژاک «حبیب‌الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی» و نیز 16 زندانی بلوچ را بشدت محکوم ساختند.

سپس به نمایندگی از سوی حزب پژاک, «امیر کریمی» عضو کوردیناسیون آن حزب سخنانی ایراد کرد و اعدام آن زیندانیان کرد و بلوچ را قویا محکوم کرد.

کریمی خاطرنشان ساخت که همزمان با آغاز دوره ریاست‌جمهوری  «حسن روحانی» و اصلاح‌طلبان, فشارها و سرکوب‌گری‌ها علیه ملت‌کرد, و دیگر ملت‌های ایران افزایش یافت.

کریمی در ادامه اظهاراتش به مسئله آتش‌بس میان رژیم ایران و پژاک پرداخت و گفت:«می‌خواهیم مسئله‌کرد به طرق سیاسی حل شود, اما رژیم ایران با اعدام رفقایمان به آن خواست ما چنین پاسخ داد. تنها خواست کنونی رژیم ایران قتل‌عام کردها است. این رژیم در عرصه بین‌المللی سیاستی نرم پیشه کرده ودر داخل ایران هم علیه ملت‌کرد و ملت‌های دیگر فشارها وسرکوبگری‌هایش را افزایش داده است. بدون‌شک این اقدامات ایران را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. باید کشورهای غربی هم علیه این قتل‌عام ملت کرد و دیگر ملت‌های ایران سکوت نکنند».

امیر کریمی افزود:«باید ملت‌کرد در سراسر کردستان آن اقدامات را محکوم سازند. بایستی حکومت اقلیم کردستان هم همانند «ک.ج.ک و پ.ی.د» مواضع خود را شفاف و اقدامات خصمانه ایران را محکوم سازد. حکومت اقلیم جنوب کردستان بجای اینکه تمامی درب‌ها را بروی کردها و انقلاب غرب کردستان مسدود نماید, باید تمامی درب‌ها را بروی مقامات, نیروهای امنیتی و جاسوسی رژیم ایران ببندد».

در ادامه این تجمع, همچنین پیام‌های شماری از احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی کردها قرائت شد.

نماینده «حزب خلق بلوچ» پیام حزبشان را قرائت و اعدام «حبیب‌الله گلپری‌پور, رضا اسماعیلی و 16 زندانی سیاسی بلوچ» را بشدت محکوم ساخت.

این تجمع و راهپیمایی کردستانیان با سردادن شعار «زنده باد کردستان و شهید زنده است» خاتمه یافت.