نامه نویسنده زندانی به عبدالله اوجالان ضبط شد

زکی بایهان، نویسنده زندانی، نامه‌ای به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فرستاد، اما آن را ضبط کردند.

زندانی زکی بایهان که در زندان نوع F شماره ۲ زندان کرکلار در بوجای ازمیر به سر می‌برد، در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳ نامه‌ای برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان با امنیت بالا نوع F امرالی نگهداری می‌شود، فرستاده است، اما این نامه توسط کمیسیون قرائت نامه‌های زندان ضبط شده است.

در نامه‌ای که به هیئت انضباطی زندان ارسال شده، آمده است: «تمجید از جنایت و مجرم که می‌توان آن را اطلاع رسانی سازمان تروریستی تلقی کرد، در بخشی که در مورد اداره امرالی است، حاوی اطلاعات نادرستی است که مردم و نهادها را به وحشت می‌اندازد، امنیت و آسایش اداره را تحت تاثیر قرار داده است، مبارزه و شجاعت رهبر سازمان تروریستی در جهت احیای فعالیت اعضای سازمان بوده و تبلیغات سازمان انجام شده است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که نامه «در زندان نگهداری شود.»

در نامه ارسالی زکی بایهان نویسنده زندانی آمده است: «تلاشها و واکنش‌ها برای دریافت اطلاعی از شما همیشه انجام شده و می‌شود. اما اینها به نتیجه نرسیده‌اند. ما در این موضوع احساس شرمندگی و شکست می‌کنیم. ما خود می‌دانیم که تا مبارزه‌ای قوی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به نتیجه‌ای برسیم. بیایید حقوق بین الملل را کنار بگذاریم، از نظامی که قانون خودش را هم اجرا نمی‌کند، انزوایی که در دنیا نمونه‌ای ندارد را تحمیل می‌کند، می‌توانیم انتظار هر چیزی را داشته باشیم. نتیجه مثبت فقط با یک مبارزه قوی امکان پذیر است.

همه می‌دانند که سیاست تخریب و انکار پشت انزوا، ترس از حضور میلیونی مردمی است که از سخنان شما متاثر می‌شوند. در واقع آنچه منزوی می‌شود خواست مردم است. موضع‌گیری درباره این موضوع هستی و نیستی است. این یک مبارزه هویتی است.»

بایهان که در ناحیه گور جولمرگ به دنیا آمد، ۲۷ سال است که در زندان به سر می‌برد. بایهان در این زمان کتاب‌هایی به نام‌های «خروج از پارادایم دولت قاتل- ملت دموکراتیک»، «پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک، آزادی جنسیتی»، «در قرن بیست و یکم، آزادی-سوسیالیسم دموکراتیک» و « سفر یوکسلمک» را نوشت.