نه تنها رفع انزوا، بلکه ما خواستار آزادی رهبر خلق کورد هستیم

تحصن برای عدالت خانواده‌ها ادامه دارد و گفتند: «رفع انزوا کافی نیست، لازم است عبدالله اوجالان آزاد گردد.»

فعالیت بستگان زندانیان و مادران صلح برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چند شهر ادامه دارد.

آدانا

به سبب این‌که مادران صلح به آنکارا رفته بودند، این فعالیت توسط تشکیلات حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) انجام داد، در این فعالیت شعار «زنده باد مقاومت زندان» سرداده شد و خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان شدند.

وان

فعالیت شهر وان ۵۷ روز است ادامه دارد. مادران صلح درخواست کردند که سیاست‌های ضد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان یابد، لازم است فورا با وی به دیالوگ بپردازند.

آمد

فعالیت شهر آمد ۵۷ روز است ادامه دارد. در این فعالیت پلاکارد درود بر زندانیان نصب شد، فعالین شرکت کرده به انزوا اشاره کرده و درخواست کردند تا همگان برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فریاد برآورند.

مرسین

فعالیت شهر مرسین ۵۸ روز است ادامه دارد. برخی از کاندیداهای شهرداری دَم پارتی از این فعالیت تحصنی بازدید کردند، چندین بار شعارهای «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» را سردادند و به انجام فعالیت هنری پرداختند.

مردین

فعالین مردین نیز همچنان ادامه دارد. نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی، بریتان گونش به این اشاره کرد که انزوا نه تنها بر خلق کورد بلکه بر تمامی خلق‌های ترکیه تحمیل شده است و گفت: «پارادایم عبدالله اوجالان در تمامی جهان منتشر شده است. همان‌گونه که روژآوا به امید تمامی جهان تبدیل شده است، به همان شکل این پارادایم به امید تبدیل شده‌ است. لازم است کوردها و دوستانشان علیه توطئه به مبارزه ادامه دهند.»

مادر صلح غربت تکین گفت: «به ویژه برای رفع انزوای رهبر آپو از فرزندانمان دفاع می‌کنیم. رفع انزوا کافی نیست. تمامی خیابان‌ها تحت انزواست. انزوا در همه جا گسترش یافته است. به همین سبب خواستار آزادی جسمانی رهبری هستیم.»

استانبول

فعالیت شهر استانبول ۴۸ روز است کە ادامه دارد. در این فعالیت تاکید شد، برای ایجاد صلح لازم است آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تأمین گردد و صدای وی شنیده شود.

همچنین تاکید شد لازم است از رهبر خلق کورد که زندگی خود را وقف خلق کورد کرده ‌است مورد حمایت قرار بگیرد. از سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی) و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شد تا نقش خود را ایفا نمایند.