تصویر

نمایندگان پارلمان حزب آک‌پ به نماینده پارلمان از حزبی دیگر حمله کردند

در نشست پارلمان ترکه در رابطه با جان آتالای، یک نماینده پارلمان از حزب آک‌پ به یک نماینده دیگر پارلمان از حزب ت‌ی‌پ، احمد شِک حمله کرد، نماینده پارلمان از حزب دم پارتی، گلستا کیلیچ گوچییگیت نیز زخمی شد.

درگیری در مجلس ترکیه

هیئت کل پارلمان ترکیه به درخواست احزاب اپوزوسیون با موضوع اینکه نمایندگی پارلمان از جان آتالای سلب شود، بصورتی اظطراری برگزار شد. ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)،‌ تونجر باکرهان و تولای هاتیم اوغوللاری، ریاست کل ج‌ه‌پ‌، اوزگور اوزل نیز در این نشست حضور داشتند.

این نشست را رئیس پارلمان، بَکر بوزداغ مدیریت می‌کرد که در ابتدا حق سخن گفتن را به نماینده پارلمان از حزب کارگران ترکیه ‌(ت‌ی‌پ)، احمد شک داد، شک از کرسی مجلس واکنش خود را با گفتن ‌«بدلیل اینکه به هرکسی با شما نباشید می‌گویید، تروریست، به جان آتالای هم می‌گویید تروریست. ما اصلا از این حرف متعجب نشدیم.» نشان داد.

پس از این سخنان، ریاست پارلمان، بکر بوزداغ زمان تنفس اعلام کرد، شک پس از زمان تنفس نیز همان سخنان را دوباره تکرار کرد. به همین دلیل یکبار دیگر زمان تنفس اعلام شد.

در این لحظه، آلپای اوزالان از حزب آک‌پ به شک حمله کرد. ریاست گروه دم پارتی، گلستان کیلیچ گوچییگیت خواست که آنان را از هم جدا کند و به همین دلیل بصورت سطحی زخمی شد.

روسای مشترک دم پارتی طی بیانیه‌ای کتبی نسبت به این حملات اعتراض و خشم خود را ابراز کردند. همچنین دبیر کل حزب ج‌ه‌پ همراه با روسای مشترک دم پارتی به عیادت گلستان کیلیچ گوچییگیت رفتند.