نشست MEBYA-DER: مبارزه با انزوا کافی نیست

در دیدار انجمن کمک و همبستگی با کسانی که خویشاوندان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (MEBYA-DER) با خانواده‌ها، مبارزه با انزوای امرالی ناکافی اعلام شد و گفته شد: «اولویت ما شکستن انزوا است.»

MEBYA-DER

انجمن کمک و همبستگی با کسانی که خویشاوندان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (MEBYA-DER) شعبه مردین در چهارچوب ارزیابی فرآیند و بازسازی در منطقه قوسر جلسه‌ای برگزار کرد. خانواده‌های زندانیان و خانواده‌هایی که بستگانشان را از دست داده‌اند در جلسه‌ای که در تالار عروسی قوسَر برگزار شد حضور داشتند، بنرهایی در رابطه با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سالن نصب شد.

در این نشست، غربت تکین و صالح کودای، روسای مشترک استانی MEBYA-DER سخنرانی کردند.

غربت تکین، رئیس مشترک استانی MEBYA-DER اظهار داشت که آنها به عنوان خانواده گرد هم آمدند تا با گوش دادن به انتقادات و پیشنهادات، سازمان خود را رشد دهند. غربت تکین با بیان اینکه جنگ در سراسر کوردستان ادامه دارد، گفت که مادران بیشترین آسیب را در جنگ می‌بینند. غربت تکین با اشاره به اینکه به یمن ارزش‌هایی که خلق کرده‌اند به این روز رسیده‌اند، به انزوای امرالی توجه کرد و مبارزه با انزوا را ناکافی دانست. غربت تکین با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد ملاقات خود با وزارت دادگستری گفت که حملات و انزوا با وجود این دیدارها ادامه دارد. غربت تکین با بیان اینکه هجمه‌هایی علیه فرهنگ و زبان کوردی صورت می‌گیرد و همه این‌ها به دلیل انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، گفت: «آنها می‌خواهند با انزوا کاری کنند که اوجالان را فراموش کنیم. اما ما هرگز فراموش نخواهیم کرد. در جلساتمان، در خانه‌هایمان، وقتی دو نفره دور هم جمع می‌شویم، باید حرف‌ها و دستور کارمان در رابطه با انزوا باشد. ما باید قبل از هر چیز سازماندهی و اتحاد خود را تضمین کنیم.»

«اولویت ما شکستن انزوا است»

صالح کودای، رئیس مشترک، گفت: «ما چاره‌ای جز مبارزه نداریم. آقای اوجالان می‌گوید ما باید به دنبال چیزی بگردیم که آن را از دست دادیم و از آنجا شروع کنیم. بنابراین، از آنجا شروع خواهیم کرد. بنابراین، قبل از هر چیز، ما تا زمانی که انزوا را نشکنیم، زبان ما ممنوع خواهد بود، وحدت ما نیز ممنوع خواهد بود.»

پس از پایان سخنان، جلسه به صورت غیرعلنی ادامه یافت.