نسل‌کشی‌های هلبجه و بازید و غازی محکوم شدند

یاد قربانیان نسل‌کشی هلبجه و بازید و غازی در چندین شهر با برگزاری مراسم‌های مختلف گرامی داشته شدند.

یاد قربانیان نسل‌کشی هلبجه و بازید و غازی در شهرهای ازمیر و آدانا و آمد و سِرت و رحا و جولمرگ و ایدر و وان و اِلح و بدلیس و شرناخ با برگزاری مراسم‌های مختلف گرامی داشته شدند.

همچنین در مناطق سیوه‌رگ و سریکانی و ویرانشار و جورنه رَش و هواگ‌ و پیرسوس و بره‌جوک و خلفتی‌ حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای محکوم کردن نسل‌کشی‌ها بیانیه قرائت کرد.

در این مراسم‌ها خلق و احزاب و سازمان‌ها‌ شرکت چشم‌گیری داشتند و پلاکارد «هلبجه را فراموش نخواهیم کرد» و با قرائت بیانیه‌ها، نسل‌کشی‌ها محکوم شدند و بر انزجار و مخالفت با ذهنیت فاشیست و نابودگر تاکید شد.

در شهر آمد، باور بابور سخنگوی پلتفرم کار و دمکراسی گفت: «نه تنها صدام حسین، بلکه دولت‌های منطقه و اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا و تمامی نیروهای بین‌المللی مسئول هستند. لازم به ذکر است تا مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک حل نگردد، صلح و امنیت در خاورمیانه حاصل نخواهد شد. هلبجه را فراموش نکرده و هرگز فراموش نخواهیم کرد.»

پینار ساکیک ریاست مشترک شعبه‌ی دَم پارتی در شهر آمد اعلام کرد که آزار و زخم‌ها و ارزش‌هایمان را فراموش نخواهیم کرد، هلبجه نیز یکی از این‌هاست.

در سِرت فرهاد بوزکورت ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) در منطقه، اعلام کرد که نسل‌کشی هلبجه در مقابل دیدگان جهان اتفاق افتاد، این نسل‌کشی با هدف ساکت کردن کوردها اتفاق افتاد، همچنین به انفال و کم کردن جمعیت کورد توجه کرد و در ادامه اعلام کرد که به جز گاز شیمیایی، با بولدوزر روستاها را تخریب کردند و در روند انفال حدود ۱۸۰ هزار کورد زنده به گور شدند.

بوزکورت به این اشاره کرد، کوردها از مبارزات آزادی و دمکراسی دست برنداشتند، در خاورمیانه فرصت زندگی مشترک را خلق کردند، نسل‌کشی هلبجه را فراموش نخواهیم کرد.

در جولمرگ حمیرا آرموت ریاست مشترک دَم پارتی این منطقه اعلام کرد که نسل‌کشی نمی‌تواند مانع مبارزات آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبانه‌ی خلق کورد شود.