نوروز آنکارا: باید فورا انزوا پایان یابد

مراسم نوروز در آنکارا با حضور هزاران نفر برگزار شد، به انزوا اعتراض شد و به طور مستمر شعار «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

مراسم نوروز آنکارا با شعار «بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است» در آنتی پارک با حضور هزاران نفر برگزار شد.  در این مراسم جوانان و زنان شرکت چشم‌گیری داشتند. شهروندان به مدت طولانی به پایکوبی پرداختند و شعار «زنده باد رهبر آپو» و «آزادی برای زندانیان» را سردادند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای راه آزادی و دمکراسی، نامه‌ی گلتن کیشناک نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری کلان‌شهر آنکارا قرائت شد.

اوزترک ترکدوغان دیگر نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری کلان‌شهر آنکارا اعلام کرد، دَم پارتی فقط حزب کوردها نیست، بلکه حزب چپ‌ها و سوسیالیستها نیز هست، برای این کشور صلح را به ارمغان خواهد آورد، با هیچ حزب و جناح دیگری ائتلاف نداریم و خواستار این هستیم که به دَم پارتی رای بدهید.

پروین بولدان نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی وان اعلام کرد، در مراسم‌‌های برگزاری جشن نوروز مسئله‌ی کورد به خوبی دیده شده است و در ادامه گفت: «در میادین خواسته‌ی صلح در ترکیه دیده می‌شود. گلتن کیشناک به سبب مسئله‌ی کورد زندانی است. تحصن عدالت‌خواهی امینه شن‌یاشار به سبب مسئله‌ی کورد است.»

سپس بولدان به انزوای امرالی اعتراض کرد و گفت: «امروزه برای رفع و برچیدن انزوای تحمیلی بر آقای عبدالله اوجالان، هزاران زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. به آن‌ها درود می‌فرستم. انزوا جنایت علیه بشریت است. بار دیگر در خواست می‌کنیم که فورا انزوا را رفع کنید تا آقای اوجالان با خانواده و وکلایش ملاقات نماید. زندانیان برای رفع انزوا در حال اعتصاب غذا هستند، مادران در حال تحصن برای عدالت هستند و راهپیمایی آزادی را انجام می‌دهند، اما آنکارا کر و لال است. در پای صندوق‌های رای پاسخ عظیمی را بە آنها خواهیم داد.»

سپس مراسم با پایکوبی به پایان رسید.