نوروز ازمیر: زمان آزادی فرا رسیده است

هزاران نفر در ازمیر در مراسم جشن نوروز شرکت کردند و خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند، تاکید کردند تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مقاومت ادامه دارد.

در میدان گوندوگو هزاران نفر با شور اشتیاق نوروز را جشن گرفتند، شعار «زنده باد رهبر آپو» و «با جان و دل، همراهت هستیم ای رهبر» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «ژن، ژیان، آزادی» را سردادند.

شرکت کنندگان با پوشیدن لباس محلی خود در مراسم شرکت کردند، پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، به نمایندگی از کمیته‌ی تدارکات نوروز، هاجای‌ یلماز و رؤسای مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)  شعبه‌ی ازمیر، ریزان کارابلوت و محمد کوروش اعلام کردند با روح رهشان دمیرل و زکیه آلکان نوروز را جشن می‌گیریند و تا رفع انزوای علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه می‌دهند.

سپس توسط مادران برگزار کنندەی تحصن‌های برای عدالت آتش نوروز برافروخته شد.

در این مراسم سخنگوی مشترک حزب مناطق دمکراتیک (ه‌د‌ک)، جنگیز چیچک گفت: «این نوروز، به نوروز آزادی آقای اوجالان تبدیل خواهد شد.»

در ادامه چیچک بیانات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را که در سال‌های قبل به مناسبت نوروز ارائه داده بود را قرائت کرد و گفت «زمان آزادی است، تا زمان آزادی جسمانی آقای اوجالان، مقاومت ما ادامه دارد.»

سپس هنرمندان دلژین‌ رونی و گروه آگری زردشت و سُرژیان به اجرای فعالیت‌های هنری پرداختند.