نوروز عثمانیه: مخاطب عبدالله اوجالان است

آتش نوروز با شور و اشتیاق در عثمانیه روشن شد. علی بوزان نماینده پارلمان دم پارتی در این جشن سخنرانی کرد و گفت که راه حل مسئله کوردها گفتگو با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است.

حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی ) جشن نوروز را در منطقه یونس‌امره عثمانیه با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» برگزار کرد، شرکت کنندگان در این مراسم با لباس کوردی و رقص جشن را آغاز کردند.

 بنر «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» در محل جشن آویخته شد و محوطه با پرچم‌های حزب تزیین شد. کودکانی که لباس کوردی به تن داشتند، توجه زیادی را به خود جلب کردند و صحنه‌های رنگارنگی در محوطه نوروز به نمایش درآمد.

جشن نوروز با یک دقیقه سکوت برای احترام آغاز شد. پس از مراسم، زیور گوموش، نامزد ریاست مشترک شهرداری عثمانیه سخنرانی کرد. گوموش سخنان خود را با تبریک جشن نوروز آغاز کرد و سپس به انتخابات محلی پرداخت و از همه خواست تا از اراده خود صیانت کنند.

علی بوزان نماینده پارلمان دم پارتی مرسین نیز در این مراسم سخنرانی کرد و توجه را به انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جلب نمود. بوزان سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «امروز ما از عثمانیه فراخوان می‌دهیم. مسئله کوردها باید فورا حل شود. برای حل مسئله کوردها باید به انزوای آقای اوجالان پایان داده شود. زندانیان سیاسی برای پایان دادن به انزوا دست به اعتصاب غذا زده‌اند. مادران نیز در تحصن عدالت هستند. اگر می‌خواهیم این کشور از این بحران جدی اقتصادی خارج شود، مسئله کوردها باید حل شود. حل مسئله کوردها از طریق ملاقات با آقای عبدالله اوجالان امکان پذیر است.»

پس از پایان سخنرانی، بوزان و مادران صلح با شور و اشتیاق فراوان آتش نوروز را روشن کردند. شهروندانی که دور آتش نوروز به رقص و پایکوبی می‌پرداختند، نوروز خود را با شور و شوق جشن گرفتند.

این برنامه با آهنگهای هنرمند گلهان بشنگ به پایان رسید.