ن‌و‌ژ قتل روزنامه‌نگاران را محکوم کرد

اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ‌(ن‌و‌ژ‌)، قتل زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط دولت اشغالگر را محکوم کرد.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ‌(ن‌و‌ژ) و فدراسیون روزنامه‌نگاران بین‌المللی‌ ‌(IFJ) در رابطه با قتل زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین بیانیه‌ای کتبی منتشر کردند و قتل این روزنامه‌نگاران توسط دولت ترکیه را محکوم کردند.

این بیانیه‌ در وبسایت ن‌و‌ژ منتشر شده است. ن‌و‌ژ در بیانیه خود از فراخوان قبلی IFJ حمایت کرد و مقامات ترکیه و عراق را برای حسابخواهی از عاملان این حمله و ایجاد روند بازجویی فراخوند. در این بیانیه اعلام شده است که این حمله اولین حمله در اقلیم کوردستان نیست که روزنامه‌نگاران را هدف می‌گیرد.

در این بیانیه مرتبط با همین امر، سکرتر کل IFJ، آنتونی بَلانگِر نیز جای گرفته است. آنتونی بلانگر گفت‌: ‌«این واقعه، تهدیدات بزرگی که در برابر روزنامه‌نگاران در مناطقی که درگیری وجود دارد را نشان می‌دهد. IFJ برای اینکه امنیت روزنامه‌نگاران را محقق کند و از عاملان این جنایات حسابخواهی کند، فراخواند اتخاذ تدابیر فوری را می‌دهد.»

در این بیانیه خاطر نشان شده است که در روز ۸ اوت در منطقه شنگال، اکیپ چرا‌ تی‌وی و چرا اف ام مورد حمله پهپادی دولت اشغالگر ترکیه قرار گرفته و براثر این حمله، روزنامه‌نگار، مراد میرزا ابراهیم جان باخت و زن جوان روزنامه‌نگار، مدیا حسن نیز مجروح شده بودند.

در این بیانیه سندیکای روزنامه‌نگاران کوردستان وابسته به ن‌و‌ژ و IFJ فراخوانده شد که مرتبط با مرگ زنان روزنامه‌نگار،‌ تحقیقات وسیعی صورت دهد.