پارلمان اتحادیه‌ی اروپا خواستار تحقیق درباره‌ی‌ پرونده‌ی روزنامه‌نگاران زندانی شده است

طی نامه‌ای رسمی پارلمان اتحادیه‌ی اروپا از پرونده‌ی روزنامه‌نگاران زندانی مطلع شده است و پارلمان اروپا نیز طی نامه‌ای پاسخ داده است و در سایت رسمی خود آن را منتشر کرده است.

در مدت چند ماه اخیر فدراسیون روزنامه‌نگاران و نویسندگان مستقل (رونووس) از طریق دو نماینده‌ی پارلمان اتحادیه‌ی اروپا پرونده‌ی شیروان شیروانی و گوهدار زیباری و سلیمان احمد را  به پارلمان اروپا  ارسال کردە است و پارلمان اروپا  نیز طی نامه‌ای‌ رسمی خواستار تحقیق در رابطه با این پرونده شده است.

در پاسخی که در سایت رسمی پارلمان اروپا منتشر شده است، تاکید شده است که پارلمان اروپا از پرونده‌ی شیروان شیروانی و سلیمان احمد و گوهدار زیباری مطلع است و از کمیسیون خدمات‌رسانی به خارج از اتحادیه‌ی اروپا خواسته است، در مورد این پرونده‌ها تحقیق نماید.

در همان پاسخ تاکید شده است از وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در کوردستان با خبر است و اتحادیه‌ی اروپا در مورد محدودیت آزادی بیان در اقلیم کوردستان موضع‌گیری خواهد کرد.

همچنین تاکید شده است که در رابطه با آزادی بیان و آزادی فعالیت روزنامه‌نگاری به برگزاری دیدار و نشست با نمایندگان حکومت اقلیم کوردستان و مقامات برای ترویج و پیشرفت کار مدنی و آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر ادامه خواهند داد.