پ‌د‌ک خیانت خود را با نقاب یگان‌های حفاظت مرزی پنهان می‌کند

اعلام شده است که دولت اشغالگر ترکیه از حزب دمکرات کوردستان خواسته است تا برای طرحهای اشغالگرانه خود، مناطق گریلا را بیشتر تحت فشار قرار دهد. پ‌د‌ک از ماسک یگان‌های حفاظت مرزی نیز برای جلوگیری از نارضایتی افکار عمومی استفاده می‌شود.

برخی اطلاعات در مورد طرحهای اشغالگرانه جدید دولت ترکیه در پشت صحنه استقرار نظامی حزب دمکرات کوردستان به مناطق گریلا با نام یگان‌های حفاظت مرزی عراق واضح‌تر شد.

در برخی عکس‌ها و فیلم‌های به دست آمده توسط خبرگزاری فرات(ANF) ، مشخص شد که تمامی یگان‌های حفاظت مرزی وابسته به پ‌د‌ک هستند. نیروهایی به نام زروانی جزو نیروهای اعزامی به منطقه بودند، نیروهای گولان و پاراستن متعلق به مسرور بارزانی نیز به مناطق گریلا اعزام شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرگزاری ما، گفته شده است که دولت ترکیه از حزب دمکرات کوردستان خواسته است تا برای موفقیت در طرحهای اشغالگرانه، مناطق گریلا را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

خاطرنشان شد که حزب دمکرات کوردستان بر این اساس اقداماتی را انجام داده و گفته شد که باید با نام عراق این کار انجام شود تا افکار عمومی داخلی باشور کوردستان واکنشی نشان ندهد.

می‌خواهند عراق را نیز وارد نقشه‌های خود کنند

در این زمینه معلوم شد که حزب دمکرات کوردستان با برنامه‌های مختلف می‌خواهد عراق را در سیاست‌های دولت ترکیه وارد کند و حزب دمکرات کوردستان هیاتی را به بغداد اعزام کرد تا در این زمینه با دولت مرکزی عراق گفت وگو کند. خاطرنشان شد که هیئت حزب دمکرات کوردستان در بغداد با مقامات دولت مرکزی دیدار و از دولت مرکزی عراق برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر و قاچاق در مرزها درخواست نیرو کردند. گزارش شده بود که برای جلوگیری از قاچاق و قاچاق مواد مخدر با اعزام نیرو به مرز به نام یگان‌های حفاظت مرزی عراق موافقت کردند اما حزب دمکرات کوردستان نیروهای خود را تحت عنوان این نیرو به مناطق گریلا اعزام کرد.

دلیر فرزنده مسئول این یگان است

مشخص شد که تمامی یگان‌های حفاظت مرزی عراق که به مناطق دهوک و شلادزه اعزام شده‌اند از نیروهای حزب دمکرات کوردستان هستند. مشخص شده است که مسئول این نیرو برادرزاده هوشیار زیباری، دلیر فرزنده است. گفته می‌شود فرزنده رهبر نیرویی است که به شلادزه رفته است. گفته می‌شود که دولت مرکزی عراق با این گونه تلاش‌های حزب دمکرات کوردستان مخالف است. گفته شد که بغداد از این وضعیت به ستوه آمده است و به حزب دمکرات کوردستان نیز گفته شد که استقرار یگان‌های حفاظت مرزی عراق به این شکل در راستای اهداف عراق نیست و آنها مخالف آن هستند.

همچنین گفته شد که مقامات عراقی با حزب دمکرات کوردستان دیدار کردند و گفتند شما چیز دیگری به ما گفتید اما در میدان وضعیت متفاوتی در حال رخ دادن است.