پروفسور مایلی: سی‌پی‌تی باید اطلاعاتی به ما بدهد

یکی از سخنگویان کمپین صلح در کوردستان، پروفسور جف مایلی گفت، سی‌پی‌تی باید فوراً وارد عمل شود و اول از همه در مورد سلامتی عبدالله اوجالان اطلاعات بدهد.

فراخوان برای سی‌پی‌تی

با پیشاهنگی صلح بریتانیا در کوردستان (ابتکار صلح برای کوردستان)، نمایندگان پارلمان، اتحادیه‌های کارگری و دانشگاهیان، از جمله افراد سرشناس زیادی، نامه‌ای به کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) ارسال کردند و از آن خواستند تا هیئتی را در اسرع وقت به امرالی بفرستد. یکی از نویسندگان نامه، پروفسور جف مایلی، از سی‌پی‌تی خواست تا به وظیفه خود عمل کند.

علاوه بر اعضای صلح در کوردستان، پروفسور نوام چامسکی، جرمی کوربین، پروفسور مایکل گانتر، پروفسور بیل بورینگ و پروفسور مری دیویس نیز این نامه را امضا کردند. این نامه خطاب به رئیس سی‌پی‌تی، آلن میچل، با عنوان «درخواست فوری باید فوراً رسیدگی شود» فرستاده شد. در این نامه اعلام شده است که سه سال است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد دریافت نشده است. در نامه آمده است: « علاوه بر بی‌خبری از وضعیت جسمانی اوجالان، اکنون مشخص نیست که او کجاست. از شما می‌خواهیم که سریع اقدام کنید. این تنها راه پایان دادن به ترس‌ها و نگرانی‌هایمان است. شما حق دارید از تمامی زندانهای کشورهای متعاهد از جمله ترکیه بازدید کنید. تنها درخواست ما این است که هیئتی را برای دیدن آقای اوجالان به جزیره امرالی بفرستید و سلامت او را بررسی کنید و بدین ترتیب به وظایف خود عمل نمایید. علاوه بر این، اگر ترکیه را تشویق کنید که طبق مسئولیت‌های خود در شورای اروپا و سی‌پی‌تی عمل کند و به خانواده و وکلا اجازه ملاقات بدهد، بسیار خوشحال خواهیم شد. این امر به ارزیابی موضوع فوری حقوق بشر که مربوط به میلیون‌ها کورد است کمک می‌کند و در عین حال روحیه آشتی و صلح را که برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای مسئله کوردها در ترکیه ضروری است، تجدید خواهد کرد.

یکی از سخنرانان کمپین صلح در کوردستان از دانشگاه کمبریج پروفسور جف مایلی در مورد این موضوع با ارم کانسوی از مدیا هابر صحبت کرد.

«ما از سی‌پی‌تی می‌خواهیم که فورا اقدام کند و وظایف خود را انجام دهد.»

مایلی با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نقش بسیار مهمی دارد، گفت: «اوجالان به ویژه برای آغاز روند احتمالی صلح و ادامه آن بسیار مهم است. ما به عنوان کمپین صلح برای کوردستان، از سی‌پی‌تی می‌خواهیم که فوراً اقدام کند و به وظیفه خود عمل کند، به ویژه باید به ما در مورد زندگی اوجالان اطلاع دهد. ما می‌خواهیم به انزوای اوجالان که منجر به جرم‌انگاری مردم کورد و اقدامی ظالمانه علیه بشریت است، پایان دهیم.»