پروین بولدان: ما می‌آییم تا این کشور را اداره کنیم

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست فراخوان برای دمکراسی در تکیرداغ سخنرانی کرده و ضمن اشاره به پرونده تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها اظهار داشت: بر چه اساسی به تعطیلی حزب دمکراتیک خلقها اشاره می‌کنید، ما می‌آییم تا این کشور را اداره کنیم.

عصر روز گذشته حزب دمکراتیک خلق‌ها در میدان قدیمی شهرداری منطقه چرکس کوی در شهر تکیرداغ با شعار فراخوان برای دمکراسی میتینگی را برگزار کرد. مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها محوطه برگزاری میتینگ را با پرچم‌های حزبی آراسته بودند. غیر از استانبول و تکیرداغ، بسیاری از افراد از ادرنه هم برای حضور در این میتینگ حضور به هم رسانده بودند. نمایندگان مجلس، مسئولان و اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در این میتینگ شرکت داشتند. افراد شرکت کننده بعد از کنترل نیروهای ژاندارمری توانستند وارد محوطه برگزاری میتینگ شوند. زمانیکه هنرمندان مرکز فرهنگی مزوپوتامیا (NÇM) تلاش کردند با آلات موسیقی در صحنه حضور پیدا کنند، نیروهای ژاندارمری اجازه ندادند که هنرمندان در صحنه مراسم موزیک را برگزار کنند. هنرمندان بعد از این اقدام نیروهای ژاندارمری بدون موزیک برنامه‌های خود را برگزار کردند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در همه جا حضور دارد

سپس پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در صحنه حضور پیدا کرد و اعلام کرد که حضور وی در این میتینگ افتخار بزرگی را به وی بخشیده است. پروین بولدان در سخنرانی خود در میتینگ فراخوان برای دمکراسی اظهار داشت که ما در ۲۷ سپتامبر اعلامیه حزب را منتشر کردیم. ما در این اعلامیه مواد قانونی و موضع حزبمان را منتشر کردیم. حزب دمکراتیک خلق‌ها بعد از انتخابات به قدرت دمکراتیک این کشور مبدل می‌شود. ما این قدرت را از طریق میتینگهایمان نشان می‌دهیم. ما در همه جای ترکیه حضور داریم و در اروپا هم میتینگهایمان را برای خلق برگزار می‌کنیم. من از پاریس به اینجا امده‌ام تا سلام کوردها در پاریس را به شما برسانم. خلقمان در همه جا حضور داشته و هیچگاه در مقابل فشارها و ظلم و ستم سر تعظیم فرود نمی‌آورد و با سربلندی و شکوه مبارزه خود را ادامه می‌دهد. در هر صورت خلقمان از حزب دمکراتیک خلقها حمایت می‌کند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها پل میان خلق‌هاست

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که حزب دمکراتیک خلق‌ها از تکیرداغ رفته تا قارص، از جولمرگ گرفته تا ادرنه به پل میان خلق‌ها تبدیل شده است و در این باره افزود: همراه با تمام فشارها و محدودیتها ما هیچگاه از مواضعمان عدول نکرده و امتیاز نمی‌دهیم. حزبمان همکار مبارزه تمام جوامع و اعتقادات است. هیچ کس نمی‌تواند پل میان خلقها را تخریب کند. خلق گرانقدرمان؛ کسانی که اکنون این کشور را اداره می‌کنند، با سیاستهای تاراجگرانه‌اشان، با سیاستهای تخریبیشان، با جنگ و فقر و گرسنگی این کشور را اداره می‌کنند. در مقابل این رویه، ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها در کنار خلقمان قرار داریم. آ.ک.پ در طول بیست سال زمامداری خود، ویرانه‌های بزرگی را از خود برجا گذاشته است. ما اکنون مشاهده می‌کنیم خط فقر از ۱۰ هزار لیر گذشته است. زیرا تمام بودجه به جنگ اختصاص پیدا کرده است. بودجه مملکت متعلق به قصر است. تمام خلق ترکیه اکنون می‌داند که تنها حزب دمکراتیک خلقهاست که می‌تواند این کشور را از بحران نجات دهد.

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که خلقهای این کشور است که می‌توانند کشور را از بحران نجات دهند و در ادامه افزود: گفتند که اقتصاد کشور را توسعه می‌بخشیم، اما اقتصاد را ویران کردند. تورم هر روز افزایش می‌یابد و میزان سود را بالا کشیدند. تمام منابع این کشور را برای جنگ هزینه کردند.

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که لازم است صلاح‌الدین دمیرتاش، عبدالله زیدان، فیگن یوکسکداغ، گُلتن کشاناک، سباحت تونجل از زندان آزاد شده و در ادامه خاطرنشان ساخت که: هیچ کس حق ندارد تصور کند صلاح‌الدین دمیرتاش، عبدالله زیدان، فیگن یوکسکداغ، گُلتن کشاناک، سباحت تونجل تنها هستند. امروز میلیونها نفر حامی این افراد هستند. امروز حاکمیت تنها به حزب دمکراتیک خلق‌ها فکر می‌کند، زیرا از حزب دمکراتیک خلق‌ها در هراس است و به همین دلیل پرونده تعطیلی این حزب را گشوده است. تنها به دلیل فعالیتهای این حزب است که می‌خواهند حزب را تعطیل کنند. حزب دمکراتیک خلق‌ها حزبی نیست که بتوانند آن را تعطیل کنند. قدرت تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها را ندارند. حزب دمکراتیک خلق‌ها نه تنها در ترکیه، بلکه در تمام کشورهای جهان شعبه داشته و ریشه دوانده است. ما براه افتاده‌ایم و می‌آییم که این کشور را اداره کنیم.

به قتل‌ها اعتراف می‌کنند

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سخنرانی سدات پکر و محمد ایمور اظهار داشت: سدات پکر حرف زد اما در عمل هیچ اقدامی نکرد. محمد ایمور رئیس میت اعتراف کرد. آشکار کرد که جنایتهایی روی داده‌اند و دولت این جنایتها را انجام داده است. ما می‌دانیم که این اعترافات گسترش پیدا می‌کنند. زیرا کسانی که این کشور را اداره می‌کنند همان کسانی هستند که این مملکت را ویران کرده‌اند. مافیا و تبهکاران دست در دست هم این کشور را اداره می‌کنند. ما کسانی را که اعلام می‌کنند در این کشور مسئله‌ای به نام مسئله کورد وجود ندارد و این مسئله را خیلی وقت حل کرده‌ایم، مخاطب قرار می‌دهیم: در این کشور بزرگترین مسئله، مسئله کورد است. به همین دلیل باید مطالبات کورد برای زبان، فرهنگ و هویت کوردی مورد پذیر قرار گرفته و از طریق قانون عملی شوند. در این کشور مسئله علویان، مسئله زنان و جوانان هم همپای مسئله کورد وجود دارد.