پیام ک‌ج‌ک برای مراسم نوروز فرانکفورت: سال ۲۰۲۴، سال بسیج عمومی است

ده‌ها هزار نفر با شعار «زنده باد رهبر آپو» در مراسم نوروز فرانکفورت شرکت کردند، ک‌ج‌ک برای تبریک نوروز پیامی را ارسال کرد و گفت: «باید سال ۲۰۲۴ را به سالی پربار و ثمربخش تبدیل کنیم، سال ۲۰۲۴ را به عنوان سال بسیج عمومی در نظر می‌گیریم.»

نوروز امسال توسط فدراسیون جامعه کوردستانیان در آلمان (کُن-مَد) در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ از طرف دوستان کورد در سراسر جهان آغاز شده است، با شعار «نوروز آزادی است، آزادی تو، آزادی ماست» برگزار می‌شود.

در میدان پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدای نوروز نصب شده است.

در مراسم جشن به تکنولوژی جدید نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در مبارزه با پهپاد درود فرستاده شد. بارها شعار «زنده‌باد رهبر آپو»، «بدون رهبر آپو زندگی میسر نیست» سرداده شد و به گریلا درود فرستاده شد.

روکن آکچا ریاست مشترک کُن-مَد گفت: «باید آقای اوجالان را به صورت جسمانی آزاد کنیم. مبارزاتمان را تقویت نماییم، از دولت آلمان درخواست می‌کنیم تا از همکاری با اردوغان دست بردارند.»

کرم گوک ریاست مشترک کُن-مَد گفت: «اراده‌ی ما زنجیر امرالی را خواهد شکست، رهبر آپو از امرالی خارج خواهد شد و باهم نوروز را در شهر آمد جشن خواهیم گرفت.»

پس از اجرای گروه هنری مَد، پیام کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) برای نوروز فرانکفورت قرائت شد که به شرح زیر می‌باشد:

«نوروز یکی از مهمترین روزهای تاریخ است. به گرمی آتش نوروز به تمامی شما درود می‌فرستیم و نوروز را به شما تبریک می‌گوییم. به این جشن معنادار نوروز خوش آمدید. ما در شخص شما یک بار دیگر به خلق‌های کهن و باستانی مزوپوتامیا و خلق‌های خاورمیانه و جهان و زنان و جوانان و کارگران و تمامی فرودستان و ستمدیدگان تبریک می‌گوییم.

نوروز قیامی قدرتمند علیه ظلم و بردگی و سرکوب است. نماد مقاومت خلق کورد و خلق‌های مزوپوتامیا است که علیه ظلم ضحاک‌ها قیام کردند و به مقاومت پرداختند و پیروزی کسب کردند. خلق کورد هزاران سال است که با حسرت از نوروز استقبال می‌کنند و با شور و شوق آن را جشن می‌گیرند. خلق کورد که پایه گذار نوروز است، در طول تاریخ در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده و به سنت نوروز ادامه می‌دهد. همان‌طور که رهبر آپو اشاره کرده است، خلق کورد به عنوان خلق نوروز از موجودیت خود حفاظت کرده و به حیات خود ادامه است. به همین مناسبت بار دیگر نوروز را به خلق میهن‌دوست کوردستان تبریک می‌گوییم.

درود و عشق و احترام خود را نثار تمامی دوستان و زنانی می‌کنیم که برای آزادی جسمانی رهبر آپو به مبارزه می‌پردازند و سال‌هاست با اعتقاد به حیاتی دمکراتیک و آزاد در کنار مبارزات خلق کورد ایستاده‌اند، نوروز را تبریک می‌گوییم. مبارزه‌ای که دوستان کورد پیشگام آن بوده‌اند و از طریق کارزار آزادی آن را پیش برده‌اند، به نوروز ۲۰۲۴ معنا بخشید و آن را تقویت کرد. در تاریخ کوردستان نوروز به عنوان مقاومت خلق کورد و خلق‌ها علیه ستم ترویج یافته است.

این سنت معنادار، یعنی مقاومت ستم‌دیدگان در برابر ستم‌گران، با رهبری حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و مقاومت خلق کورد مدت نیم قرن است که معنای آن افزایش یافته است و با آزادی‌خواهی نیز ادامه دارد. مظلوم دوغان در عصر ما نوروز را احیا کرد. سال ۱۹۸۲ با برافروختن آتش نوروز در برابر ستم در زندان آمد، مقاومت بزرگی را آغاز کرد و به کاوه‌ی معاصر تبدیل شد. به این مناسبت در شخص مظلوم دوغان و زکیه و رهشان و روناهی و بریوان، یاد تمامی شهدای نوروز را با احترام گرامی می‌داریم و دربرابرشان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

در چارچوب کارزار آزادی که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ با هدف «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، آغاز شدە است، تاکنون فعالیت‌های بسیار مهم و معنادار و بزرگی انجام شده است. این کارزار که توسط تعدادی از دوستان آغاز شد، با پشتیبانی و حمایت هزاران تن از روشنفکران و نویسندگان و سیاستمداران و هنرمندان و کارگران و زنان و جوانان جهان که به آرمان‌های آزادی و دمکراسی اعتقاد دارند و برای آن مبارزه می‌کنند، گسترش یافت. یک بار دیگر از تمامی کسانی که در این مبارزه شرکت کرده و از آن حمایت نمودند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. تا امروز به عنوان جنبش سعی کرده‌ایم با تمام وجود در کنار کارزاری که دوستان ما آن را آغاز کرده‌اند، بایستیم. موضع همبستگی و اتحاد خلق و زنان و دوستان با مبارزات ما و رهبر آپو، ما را بسیار مسرور کرده و باور و اعتقاد ما را به ارزش‌های جهانی تقویت کرده است.

نوروز ۲۰۲۴ در چارچوب کارزار آزادی در همه‌جا‌ توسط خلق ما جشن گرفته می‌شود. این رویکرد و موضع بسیار معنادار است. ما معتقد هستیم که با نوروز ۲۰۲۴ کارزار آزادی قوی‌تر خواهد شد و وارد مرحله جدیدی خواهد شد. اکنون باید نتایجی را به دست آوریم که آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کند و امید‌های خلق کوردستان برای آزادی را برآورده نمایند. برای این منظور نیز باید مبارزه‌ی خود را در همه‌جا تقویت کنیم.

انزوای مطلق تحمیل شده بر رهبر آپو، حملات اشغال‌گرانه و نسل‌کشی علیه سرزمین ما و خلق ما به هیچ وجه قابل قبول نیست. مدت سه سال است که در مورد رهبر آپو هیچ اطلاعی در دست نیست. در امرالی قانون وجود ندارد. بزرگ‌ترین ناعدالتی در جهان اتفاق می‌افتد. رژیم فاشیستی حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی در امرالی انزوای مطلقی را بر رهبر آپو تحمیل کرده است و حملات اشغال‌گرانه و نسل‌کشی را افزایش داده است. حملات به کوردستان به ویژه به روژآوا در چارچوب جنایت‌های جنگی است. حملات به روژآوا به طور واضح جنایت جنگی است. اکنون در حال برنامه‌ریزی تازه‌ای برای به قتل رساندن کوردهاست. صبر ما به عنوان جنبش و خلق در برابر انزوا و شکنجه و حملات اشغال‌گرانه و نسل‌کشی رژیم ارتجاعی و واپس‌گرا و فاشیست و انکار کننده و نژاد پرست به اتمام رسیده است.

لازم است مبارزه را علیه انزوا و شکنجه‌گری و اشغال‌گری و نسل‌کشی و سرکوب افزایش دهیم و سال ۲۰۲۴ را به سال دست‌یابی به نتیجه تبدیل کنیم. ما سال ۲۰۲۴ را سال بسیج عمومی می‌دانیم و این‌گونه به آن می‌نگریم. لازم است خلق و دوستان ما نیز این‌گونه به آن بنگرند و بر اساس آن مبارزات خود را ارتقاع بخشند. کارزار آزادی چنین موضع و مشارکتی را از ما انتظار دارد. ما معتقد هستیم که با هم به این امر دست خواهیم یافت و نتیجه کسب خواهیم کرد. بر این اساس، بار دیگر نوروز ۲۰۲۴ را به شما تبریک می‌گوییم، به مبارزاتتان درود می‌فرستیم و برایتان آرزوی موفقیت داریم.»

هنگامی که پیام ک‌ج‌ک برای نوروز فرانکفورت قرائت شد، بارها شعار «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.