پیکر دنیز پویراز به خاک سپرده شد

پیکر دنیز پویراز که در حمله فاشیست‌های ترک به دفتر ازمیر ه.د.پ به قتل رسیده بود در آرامگاه بوجا کایناکلار شهر ازمیر به خاک سپرده شد.

دنیز پویراز فعال کورد و کارمند دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر قبل از ظهر روز پنج‌شنبه (١٧ ژوئن) از سوی یک فاشیست ترک به قتل رسید. پیکر دنیز پویراز عصر روز جمعه با شرکت هزاران کوردستانی در آرامگاه بوجا کایناکلار ازمیر بخاک سپرده شد. شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر دنیز پویراز بنرهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:"همه ما دنیز هستیم، همه عضو ه.د.پ هستیم". آنان شعار "قتعا کوردستان به گورستان فاشیست‌ها مبدل می‌شود" و "رفیق دنیز همیشه زنده می‌ماند" را سر دادند.

 جنگیز چیچک و اسنگُل دمیر سخنگویان مشترک ه.د.پ، پروین بولدان و مدحت سنجار روئسای مشترک این حزب، ارجمند آکدنیز دبیر کل حزب کارگران ترکیه(EMEP)، نمایندگان احزب سیاسی و سازمانهای جامعه مدنی در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دنیز پویراز شرکت کردند.

مسیر انتقال پیکر پویراز و آرامگاه بوجا کایناکلار از سوی هزاران پلیس و نیروهای چماقدار وابسته به رژیم محاصره شده بود.

زنان کورد با مزین کردن تابوت دنیز پویراز به پارچه‌های بنفش و شاخه‌های گل میخک وی را بر دوش خود به آرامگاه منتقل کردند. آنان با رسیدن به آرامگاه تابوت را گل‌باران کردند و ترانه گریلای شهید دلیلا میاسر را به نام «سه زن آزاد» خواندند.

دو برادر دنیز به نام‌های سلیمان پویراز و ابراهیم پویراز که در زندان رژیم استعمارگر ترک بسر می‌برند برای شرکت در مراسم دفن خواهرشان با موافقت مشروط دادستانی شرکت کردند. سلیمان و ابراهیم پس از چند دقیقه یکبار دیگر توسط نیروهای امنیتی به زندان بازگردانده شدند.

دادستانی ترک با حضور کامران پویراز برادر دیگر دنیز که در زندان کپسوت بسر می‌برد مخالفت کرده بود.

پیکر دنیز پویراز در میان هلهله مادران کورد و فریاد شعار «شهید نامرن» به خاک سپرده شد.