پیکر شهید خمگین حلب به خاک سپرده شد

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین، خمگین حلب ‌(خَلَف اَلدَهر) که بر اثر حمله ۷ اکتبر دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده بود طی مراسمی در حلب به خاک سپرده شد.

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ع)، شهید خمگین حلب ‌(خلف الدهر) با مشارکت اهالی محله‌ شیخ مقصود حلب و مبارزان یگان‌های مدافع خلق ‌(ی‌پ‌گ) و یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) به خاک سپرده شد. شهید خمگین در روز ۷ اکتبر بر اثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید.

کاروان اهالی منطقه در مقابل بیمارستان شهید خالد فجر در غرب شیخ مقصود به سوی آرامگاه شهدای مقاومت محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه در منطقه شِقِیف به راه افتاد.

در آنجا مبارزان ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ یک مراسم نظامی برگزار کردند.

سپس عضو شورای نظامی حلب، زاگرس حلب اعلام کرد که نظام‌های سلطه‌گرا تلاش می‌کنند که در میان اقشار سوریه تفرقه بیندازند و گفت‌: ‌«اما پروژه رهبر عبدالله اوجالان تمام اقشار سوریه را با عشق و برابری در میان خود می‌گیرد.‌»

عضو مجلس خانواده‌های شهدا، عایشه حَسو در این مراسم سخنرانی کرد و چنین گفت‌: ‌«رهبری با تفکرات خود تمام اقشار را متحد کرده است. نشان این امر نیز شهادت شهید خمگین است، او از عشیره شومَر و خلق عرب می‌باشد. شهید خمگین با شهادت خود، به نظام‌های سلطه‌گرا که تلاش می‌کنند خلق‌ها را از یکدیگر دور کنند،‌ ضربه بزرگی وارد کرد.‌»

پسرعموی شهید خمگین، ابراهیم الشومری گفت‌: ‌«مبارزه ما از شهید عزیز عرب آغاز شد و به خلف محمد رسید، تا محقق کردن آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان این مبارزه ادامه خواهد داشت.‌»

سپس مدیریت مجلس خانواده‌های شهدا، اِواش چاویش مشخصات شهید خمگین را قرائت و به خانواده‌ وی تقدیم کرد.

پیکر شهید همراه با سردادن هلهله مادران به خاک سپرده شد. مراسم ترحیم از سوی مجلس خانواده‌های شهدا در میدان ۷ شهدا در شرق محله شیخ‌مقصود در ساعت ۱۱‌‌:۰۰ برگزار خواهد شد و احزاب، نهادها، کومین، مجالس و نیروهای نظامی نیز در آن مشارکت خواهند کرد.