پژاک: حمله ضد انسانی در مسکو، تهدید علیه خلق‌ها است

کمیته دیپلماسی پژاک در محکومیت حمله داعش به کنسرتی در روسیه، بیانیه‌ای منتشر نمود.

 کمیته دیپلماسی پژاک حمله به مردم در جریان یک کنسرت در مسکو پایتخت روسیه را که منجر به جان باختن و مجروح شدن ده‌ها تن شد، به شدت محکوم کرده و اعلام نمود، « این واقعه مایه تألم و تأثر ما شد. جانباختن دهها تن از مردم بی‌دفاع را به خلق‌های روسیه تسلیت می‌گوییم. بی‌شک این حملات داعش باردیگر اثبات کرد که یک تهدید بزرگ علیه خلق‌هاست.»

بیانیه‌ی کمیته‌ی دیپلماسی پژاک به شرح زیر می‌باشد :

 «حمله قتل‌عام‌گرانه به مردم در جریان یک کنسرت در مسکو، پایتخت روسیه که منجر به جان‌باختن و مجروح‌شدن دهها تن شد را بشدت محکوم می‌کنیم. این واقعه مایه تألم و تأثرمان شد. جانباختن دهها تن از مردم بی‌دفاع را به خلق‌های روسیه تسلیت می‌گوییم. بی‌شک این حملات داعش باردیگر اثبات کرد که یک تهدید بزرگ علیه خلق‌هاست.

مسلما این نوع حملات ددمنشانه علیه خلق‌ها و کشتارهای جمعی بی‌محابا، جزو اعمال ضدبشری گروه‌هایی تبهکار چون داعش است. دست‌داشتن این گروه تبهکار در بسیاری قتل‌عام‌ها در سالهای گذشته بیش از همه علیه خلق کورد بوده. امروز نیز خلق‌های روسیه با تهدید این تبهکاران روبرو هستند و باید گفت که دولتی چون ترکیه که بارها اثبات شده با داعش ارتباط مستقیم و آشکار دارد، از جمله دول تهدیدکننده خلق‌های منطقه می‌باشد. سیاست بکارگیری گروه‌های تبهکار جزو برنامه‌های جنگ‌افروزانه و نسل‌کشانه آنکارا است. داعش دیروز در کرمان و امروز در مسکو بعنوان گروه ابزار دست ترکیه به این حملات وحشیانه دست‌زده است.

کمیته دیپلماسی «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» ضمن محکوم کردن این حمله ضدانسانی، به خانواده‌های جانباختگان و خلق‌های روسیه تسلیت می‌گوید. امید است که اتحاد ملت‌ها علیه گروه‌های تبهکاری چون داعش که موجودیت همه خلق‌ها را تهدید می‌کند و به ابزار خطرناک دست دولی چون ترکیه مبدل شده، به مثابه یک نیاز تحقق یابد.