پژاک: راه حقیقت‌مدار شهید آفات، فرماندهی نیرومندانه مبارزات آزادیخواهی در شرق کردستان است

پژاک در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت شهید آفات و رفقایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطر آنها، بر ادامه مسیر مبارزاتی‌شان تاکید کرد و از همه بویژه جوانان خواست تا با پیوستن به صفوف مبارزاتی، در پیشبرد جنبش آزادیخواهی خویش بکوشند.

امروز ۱۸مین سالگرد شهادت دکتر آفات (اشرف کاراباکان)،  مادورا (میسر آدسز) و فاضل (عبدالرحمان یوروجو) و در ۲ مارس همان سال مانی کیاکسار(یوسف پیروتی)، دجله دیرک (نوروز عبدو) و تِکوشین گَوَر (نادیه ریحان) از کوادر پیشاهنگ حزب حیات آزاد کوردستان (پ‌ژاک) می‌باشد. پژاک در بیانیه‌ای مکتوب به همین مناسبت، با گرامیداشت یاد خاطره شهدا گفت: «سوگند یاد می‌کنیم که لایق راه مبارزاتی شهید آفات و رفقای شهیدمان باشیم و در مسیر آزادی خلق‌کورد برای یک لحظه از پای نایستیم. شهدای‌مان مسیر پیجویی حقیقت آزادی خلق‌کورد، تحت‌ستم‌ترین خلق‌ها را برای همیشه روشن ساخته‌اند و گام‌هایمان به یمن این جانفشانی‌ها استوارتر گشته.» پژاک از همه بالاخص جوانان خواست تا برای پیشبرد جنبش آزادیخواهی خویش به صفوف مبارزاتی بپیوندند.

متن کامل بیانیه مجلس پژاک به شرح زیر است:

«شهدای جنبش آزادیخواهی کردستان با رسانیدن مبارزات فدایی خویش به اوج، روند نسل‌کشی علیه خلق کورد را خنثی ساخته‌اند و راه عظیم آزادی را با فداکردن جانشان برای خلق‌کورد گشوده‌اند. مجلس «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» یاد و خاطره شهدای تاریخ‌ساز رفیقِ شهید «دکتر آفات» و رفقایش را گرامی‌می‌دارد و با عزم راسخ، راه مبارزاتی‌شان تا آزادی کامل را پررهرو می‌سازد.

رفیقِ شهید «دکتر آفات (اشرف کاراباکان)» و رفقای گرانقدرش با جانفدایی خویش در ۲۶ فوریه سال ۲۰۰۷ که حملات گسترده رژیم فاشیست ایران برای نابودی نیروهای گریلا در مناطق اورمیه آغاز شده بود، برگی زرین از تاریخ مقاومت را ورق زدند. شهید آفات و رفقایش با مقاومت‌های بی‌نظیر خویش جهت پایان بخشیدن به حملات اشغالگرانه دشمن تا پای جان ایستادند و امروز دستاوردهای آن مقاومت‌ و فدایی‌گری را به‌عینه می‌بینیم. رفیق مادورا (میسر آدسز) و فاضل (عبدالرحمان یوروجو) در کنار فرمانده و پیشاهنگ بزرگ شهید آفات ایستادند و با شهادت‌شان روشنگر راه مبارزاتی‌مان شدند. در ادامه همان زنجیره مقاومت‌ها، پس از گذشت چند روز در ۲ مارس همان سال سه کادر پیشاهنگ پژاک به نام‌های مانی کیاکسار(یوسف پیروتی)، دجله دیرک (نوروز عبدو) و تِکوشین گَوَر (نادیه ریحان) در همان زنجیره درگیری‌ها به شهادت رسیدند، اما اجازه ندادند دشمن باب‌میل خود برنامه‌های نسل‌کشانه خویش را به پیش‌برد.

رفیق شهیدمان «دکتر آفات» از زمره فرماندهان فدایی و عضو مجلس حزبمان پژاک بود که با خط‌مشی مستحکم خویش در میان توده‌های خلقمان با آرزوهای آزادیخواهانه فعالیت سازمانی به انجام رساند و زمینه‌های پیشرفت جنبش خلقمان در شرق کردستان را به حق هموار ساخت. از خصایص شهید آفات، تلاش بی‌وقفه و رنج بی‌شائبه برای تعلیم و پروردن کادرهای توانا در حوزه‌های مبارزاتی بود. تمامی حقیقت ایشان بر پایه رنج و تلاش و رشد و حصول نتایج مثبت برای خدمت به خلق‌کورد که فداکارترین خلق‌هاست، استوار بود. همین راه دشوار اما حقیقی امروز میراثی برای گریلا جهت پیمودن راه آزادیخواهی است. راه حقیقت‌مدار شهید آفات، فرماندهی نیرومندانه مبارزات آزادیخواهی در شرق کردستان است. شهید آفات و رفقایش تا پای جان علیه دشمن مبارزه کردند و دوام و قوام صفوف مبارزات پژاک در شرق کردستان را با خون پاک خویش همیشگی ساختند.

مجلس حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) با گرامی‌داشت یاد وخاطره فراموش‌نشدنی رفیق شهیدمان «دکتر آفات» و رفقایش، راه آزادی در شرق کردستان را با تمام توان ادامه می‌دهد. سوگند یاد می‌کنیم که لایق راه مبارزاتی شهید آفات و رفقای شهیدمان باشیم و در مسیر آزادی خلق‌کورد برای یک لحظه از پای نایستیم. شهدای‌مان مسیر پیجویی حقیقت آزادی خلق‌کورد، تحت‌ستم‌ترین خلق‌ها را برای همیشه روشن ساخته‌اند و گام‌هایمان به یمن این جانفشانی‌ها استوارتر گشته. لذا از همه جوانان غیور خلقمان در شرق کردستان دعوت بعمل می‌آوریم که با پیوستن به صفوف مبارزاتی، در پیشبرد جنبش آزادیخواهی خویش بکوشند و تاریخ را به تاریخ آزادی خلق‌کورد و خلق‌های تحت ستم در قرن بیست‌ویکم مبدل سازند.»