قتل‌عام نوزادان: دم پارتی از وزیر بهداشت خواست استعفا دهد

گلستان کیلیچ کوچییگیت، نایب رئیس گروه دم پارتی، در بیانیه‌ای در مقابل وزارت بهداشت در رابطه با قتل‌عام نوزادان، از کمال مَمیش‌اوغلو وزیر بهداشت خواست استعفا دهد.

نمایندگان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) در رابطه با «باند نوظهور» متهم به قتل حداقل ۱۲ نوزاد در مقابل وزارت بهداشت بیانیه‌ای ارائه کردند.

گلستان کیلیچ کوچییگیت، نایب رئیس گروه دم پارتی، به این وحشیگری واکنش نشان داد و گفت: «ما در حال تجربه وحشت هستیم.»

گلستان کیلیچ کوچییگیت با بیان اینکه در ترکیه «پوسیدگی» و «گندیدگی» وجود دارد، گفت:  «نشان دادن میزان پوسیدگی و گندیدگی بسیار مهم است.»

گلستان کیلیچ کوچییگیت گفت: «زمانی که دولت آک‌پ سیاست‌های تحول سلامت خود را اجرا کرد، ما اغلب توضیح داده‌ایم که این برنامه تخریب سلامت است، بهداشت عمومی منحل می‌شود، سلامت عمومی ابزاری می‌شود و به بازار باز تبدیل می‌شود. در سیستمی که بیمارستان‌ها به محل کسب‌وکار تبدیل می‌شوند، نمی‌توان از حق سلامت عمومی محافظت کرد. بیماران مشتری می‌شوند.»

معاون رئیس گروه دم پارتی به سیستم بهداشت و درمان آک‌پ که مردم را کالا می‌بیند، واکنش نشان داد و گفت: «در نتیجه آن ذهنیت بازارگرا که بیماران را مشتری و مردم را کالا می‌بیند، ۱۲ نوزاد به قتل رسیدند. چرا ۱۲ نوزاد کشته شدند تا کسی بتواند پول بیشتری کسب کند؟ کسانی که بیمارستان‌های بزرگ می‌سازند و منابع عمومی را صرف بیمارستان‌های شهری و بزرگراه‌ها و پل‌های تضمینی می‌کنند، مسئول این روند هستند. دولت آک‌پ مسئول مرگ و قتل ۱۲ نوزاد است. وزیر بهداشت کمال مَمیش‌اوغلو مسئول این قتل‌عام است و باید فورا استعفا دهد.»