۱۰۹ماه از قتل‌عام پرسوس گذشت

ابتکارعمل خانواده‌های شهدای منطقه پرسوس در ۱۰۹مین ماه قتل‌عام پرسوس پیام‌؛ ‌‌«ما مصمم هستیم تا زمانیکه قاتلان دادگاهی شوند و عدالت عملی شود، به مبارزه برای پرسوس ادامه بدهیم» را دادند.

قتل‌عام پرسوس

ابتکارعمل خانواده‌های پرسوس در۱۰۹مین ماه از شهادت رساندن ۳۳ جوان سوسیالیست که بر اثر حمله تبهکاران داعش در منطقه پرسوس رِحا، در جاده خالیتاغا در کادیکوی استانبول، یک یادبود برگزار کردند.

در این کنش تصاویر جوانانی که به شهادت رسیده بودند و پلاکارتی با عنوان ‌‌«قلب ما برای عدالت می‌تپد» برافراشته شده و شعارهای ‌«پرسوس فراموش نکن» و ‌«عدالت برای پرسوس، عدالت برای همگان» سرداده شد.

به همراه بستگان کسانی که به قتل رسیدند، مجروحان این قتل‌عام، نماینده پارلمان از حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم  پارتی)، چیچک اوتلو. اعضای فدراسیون جمعیت‌های جوانان سوسیالیست ‌(س‌د‌گ‌ف) و بسیاری مدافعان حقوقی در این مراسم یادبود شرکت کردند.

بیانیه‌ای مطبوعاتی از سوی عضو س‌د‌گ‌ف، عدنان اوزجان قرائت شد.

اوزجان اعلام کرد که خانواده‌ها و مجروحان پرسوس از روز قتل‌عام تا به امروز مبارزه عدالت را ادامه می‌دهند و اشاره کرد که آنان ۹ سال است برای اینکه عوامل این جنایت دستگیر و همدستانشان آشکار شوند، همچنین نقض‌های حقوقی در پرونده آنان از میان برداشته شوند، مبارزه می‌کنند.

اوزجان همچنین بیان کرد که آنان در تمام عرصه‌ها، مبارزه ۳۳ رهرو جوان را گسترش خواهند داد و چنین سخنان خود را به پایان رساند‌: ‌«ما مصمم هستیم که مبارزه عدالت برای پرسوس را تا زمانیکه قاتلان دادگاهی شوند و عدالت عملی شود، ادامه بدهیم. زیرا ما به آنان قول داده‌ایم. برای پرسوس حسابخواهی می‌کنیم.»